Sitecom heeft opeens geen zin in verbinding meer. Wat doe ik verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GI Leon

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Hoi iedereen,

Als eerste bedankt voor het lezen en je eventuele hulp. Het is zeer op prijs gesteld!

Ik heb sinds een week problemen met een Sitecom router, waar deze altijd verbinding heeft gemaakt. Vorig weekeinde, Zondagnacht om precies te zijn, had ik storing met UPC Internet. Dit gebeurt wel eens vaker. Prima, ff vloeken en weer door. Echter deze storing heeft mij doen besluiten de modem en router te resetten (6 tot 8x). Sinds deze reset, krijg ik het niet meer voor elkaar om de router signaal te laten geven. UPC geeft aan dat signaal goed doorkomt. Ik heb overigens signaal via modem op dit moment.

Ik kan het probleem dus niet meer alleen aan. Ik heb hierbij zeker hulp nodig! Ik heb maar alle netwerk instellingen opgeschreven voor jullie, ik heb geen idee wat jullie wel en niet nodig hebben. Indien jullie nog iets van informatie nodig hebben, geef een gil en ik verzorg het. Ik heb deze draadloze verbinding aangemaakt zonder password en extra's om niets in de weg hebben.

RESET ROUTER
Reset knop indrukken - Stroom afsluiten - Resetknop nog steeds ingedrukt - Stroom aansluiten. Status knopje knippert 2 maal.

AANSLUITING ROUTER
Laptop uit. Router zonder stroom. WAN stekker als eerste en hierna de stroom van router toegevoegd. Laptop aangezet. Dit heeft altijd gewerkt met de juiste instellingen.

ROUTERMODEL
Sitecom Router WL - 114v2

ROUTERINSTELLINGEN
Via Wizard. Gewenste provider kiezen. MAC klonen. Overige instellingen standaard laten. Dit heeft ook altijd gewerkt.

NETWORK >>> WIRELESS NETWORKS

Network profiles
Profile name: Sitecom
Seccurity type: Unsecure
Radio type: Any supported
Mode: Automatically connect

Security
Security type: No authentication (Open)
Encription type: None

WIRELESS NETWORK CONNECTION PROPERTIES

Networking
Connect using: Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Using items: all items checked.
(yes) Client for MS networks
(yes) QoS Packet Scheduler
(yes) File and Prnting Sharing for MS
(yes) IPv6
(yes) IPv4
(yes) Link-Layer Toplogy Discovery Mapper I/O Driver
(yes) Link-Layer Topology Discovery Responder

Sharing
Internet Connection Sharing items:
Allow other users to connect: NOT checked
Allow other user to control - disable: IS checked

Connection
Name: Sitecom
SSID: Sitecom
Network type: Acces point
Network Availability: All users
Connect automatically when in range.

NETWORK and INTERNET >>> NETWORK AND SHARING CENTER

Network and Sharing Center
Sitecom (Public network)
Acces: Local only
Connection: Wireless Network Connection (Sitecom)
Signal strength: Excellent
Network discovery: On
File sharing: On
Public folder sharing: Off
Printer sharing: Off
Password Protected sharing: Off
Media sharing: Off

Wireless Network Connection Status
IPv4 Connectivity: Local
IPv6 Connectivity: Limited
Media State: Enabled
SSID: Sitecom
Duration: 00:06:51
Speed: 54.0 Mbps
Signal Quality: Excellent

Activity
Sent: 35.295 bytes
Received: 56.465 bytes

Network Connection Details
Connection-specific DNS Suffix: nvt (empty)
Description: Atheros AR5007EG
Physical Address: MATCHED SITECOM ROUTER
DHCP Enabled: Yes
IPv4 address: 192.168.0.180
IPv4 Subnet Mask: 255.255.255.0
Lease obtained - Expires: Dynamic
IPv4 Default Gateway: 192.168.0.1
IPv4 DHCP Server: 192.168.0.1
IPv4 DNS Server: 192.168.0.1
IPv4 WINS Server: nvt (empty)
NetBOIS over Tcpip: Yes
Link-local IPv6 adress: xxx
IPv6 Default Gateway: nvt (empty)
IPv6 DNS Server: nvt (empty)

192.168.0.1 SITECOM INTERFACE SETTINGS

System status
Resterende Leasetijd: 00:00:00
IP adres: 0.0.0.0
Subnet Masker: 0.0.0.0
Gateway: 0.0.0.0 - UNREACHABLE
DNS: 0.0.0.0

Octets: 252502 IN - 19680 OUT
Unicast Packets: 0 IN - 0 OUT
Non-unicast Packets 3975 IN - 60 OUT

Basic Settings (Primair)
LAN IP adres: 192.168.0.1
WAN Type: Dynamic IP
WAN's MAC Adres: MATCHED NETWORK SETTINGS
Renew IP: Yes

Basic Settings (Draadloos)
Netwerk ID (SSID): Sitecom
Kanaal: 11
Beveiliging: Uitschakelen

Windows Firewall en Avira Antivir laten alles netjes door. Heb getest met en zonder deze programma's. Ik weet het even niet meer!Het lijkt wel alsog ik ergens na de storing van vorige week Zondag een update heb gekregen op de modem of router en ergens iets niet matched? I don't know...!

Thanks!

Laatst bewerkt:
-1- Geeft de Sitecom router wel aan dat er verbinding is met de UPC modem ?
-2- Probeer je draadloos of bedraad te internetten ?
-3- Kun je wel internetten als je direct op de UPC modem aangesloten bent ?

Groeten Marcel

@Marcel

1 - De router geeft signaal op WLAN knopje, de WAN knop (die met 2 driehoekjes) en de statusknop. Ik weet echter niet hoe de statusknop moet branden? De statusknop is groen en knippert vrij constant, daar waar de WLAN en WAN meer onregelmatig snipperen.

2 - De router moet draadloos signaal geven.

3 - Ik heb netjes signaal via de modem.

Thanks, Leon

Nu ik er weer mee geconfronteerd word, heb ik het nog eens geprobeerd. Ik heb het idee dat het resetten steeds niet goed gaat??? Dit is overigens altijd goed gegaan!

De reset knop werkt wel. Ik hoor dat ik deze indruk. Met het aansluiten van de stroom, wacht ik totdat de statusknop start met een knipper. Deze blijft met iedere reset 8 knippers geven met een circa een seconde delay en is groen. Hierna blijft deze vrij constant knipperen en geeft het Netwerk Center aan dat ik signaal heb. Het signaal is weliswaar beperkt, de computer ziet hem wel.

Soms reset ik de router wel eens te lang en dan geeft de statusknop dezelfde 8 knippers aan gevolgt door een hele snelle constante knippering. Als dit gebeurt, kan de computer het signaal NIET vinden.

Ik krijg die 2 knippers en het rode led lampje maar niet in plaats van de bovenstaande situaties. Zoals ik zei, het heeft altijd netjes gewerkt met meerdere resets. Ik kan dus niet begrijpen dat ik nu alles verkeerd doe, het is niet zo heel erg ingewikkeld! Zie hoofdtopic voor werkwijze.

Laatst bewerkt:
Router goed en de modem de boosdoender?

Is het mogelijk dat ondanks het ongewenste resultaat, de resets wel goed gaan en de router dus goed werkt en het probleem bij de modem ligt? Dat de modem kuren vertoont in de samewerking? De router WIL wel ontvangen, maar KRIJGT niets-weinig om te ontvangen. Iets in die richting...

De modem is een oud *****ding met heel veel kuren! Ik geef UPC wel eens de schuld, echter soms denk ik dat het tijd is voor een nieuwe.

Of werkt het niet zo???

Volgens mij houd UPC er niet van als je een modem van hun gaat resetten, dat kan problemen geven.
Als je belt dan resetten ze vanuit daar het modem.

Heb geen idee welke modem je hebt, maar als jij denkt dat dit een erg oud model is dan moet je een nieuwe vragen.

Je zou weer helemaal opnieuw moeten beginnen denk ik.

Overal de stroom eraf halen

Modem uitzetten voor minimaal 10 minuten.
Router uit zetten voor minimaal 10 minuten.

Sluit nu een UTP kabel aan op je PC en zet de pc aan.
Wacht totdat alle ledjes weer knipperen en kijk daarna of je internet toegang hebt.

Als dat zo is dan kun je verder gaan, als dat niet het geval is dan bel je eerst met UPC en vraag je of zij de aansluiting even willen controleren omdat je geen internet hebt.
Vertel niet dat je een router hebt
Je hebt alleen het modem, vraag meteen of het model wat je hebt niet verouderd is, zo ja vraag een nieuwe.

Als daarna internet wel werkt dan zet je alles weer uit en de stroom er ook weer af.

Zet je modem aan en sluit nu wel je router aan op het modem.
Sluit nu via je router de kabel weer op je pc aan en zet de pc aan.

Wacht totdat alle ledjes branden , daarna zou je weer internet moeten hebben.

Dit is volgens mij de goede manier van aansluiten.

Mocht je na een poosje een slechte verbinding hebben haal dan gewoon de stroom er voor ongeveer 15 seconden vanaf ( router en modem) en zet het daarna weer aan.

Verander ook je wachtwoord in de router van admin naar wat anders, wel zo veilig.

@sdr

Eindelijk een idee waar ik iets mee kan!Ik was wel een beetje uitgekakt. Heel erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan