Sitecom Homeplug: ten einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

nennev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2015
Berichten
3
Beste forumleden,

Ik krijg één van mijn Sitecom Homeplugs niet verbonden met het bestaande netwerk en ben ten einde raad.

De situatie is als volgt:

Ik heb een Telfort internetverbinding met Experia Box in de meterkast zitten. Ook zit in de meterkast een Sitecom LN-555 die met de Experia Box verbonden is door een LAN-kabel. Op de begane grond heb ik een Wireless Network BEGANE GROND.

Op de eerste verdieping heb ik middels een Sitecom LN-554 een Wireless Network VERDIEPING 1.

Nog een verdieping hoger heb ik middels een Sitecom LBN-555 een Wireless Network VERDIEPING 2. Op alle verdiepingen werkt wireless goed, en de installatie was een fluitje van een cent.


Nu komt het:

Op de begane grond (op ca. 12 meter van de meterkast) hebben we een Smart TV. Daarop hebben we interactieve TV van Telfort middels een TV-ontvanger (aangesloten met een kabel onder de vloer door). Omdat we de Apps van Smart TV willen gebruiken, was een internetconnectie met de TV nodig. Om niet ook een netwerkkabel onder de vloer door te trekken heb ik een Sitecom Homeplug type LN-552 gekocht. Deze zit in een stekkerdoos (niet direct in het stopcontact, maar dat maakt volgens verschillende fora niet uit; en hij kan ook niet in het stopcontact want er is onlangs een kast omheen gebouwd waaruit een stekkerdoos loopt ;)) en vanuit de Homeplug loopt een LAN kabel de TV in.

Volgens de TV is er geen internetverbinding. Op de LN-552 zie ik alleen de Power LED en de Wifi LED blinken, niet de Data LED. Ik heb geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze wordt verbonden met het bestaande netwerk:

- ik heb de homeplug verhuisd naar de meterkast om dichter bij de Master Homeplug te zitten, ook nog eens verbonden met Wifi kabel aan de Experia Box, connectie proberen te maken volgens de instructies: geen Data Led die knippert;
- instructies als security/reset knop ingedrukt houden werkt ook niet, de Power LED gaat wel een tijdje knipperen maar houdt uiteindelijk weer op zonder dat de Data Led gaat branden.

Voorheen de LN-555 hier gebruikt in dezelfde opstelling, dat werkte prima echter die zendt ook een Wifi signaal uit en dat is hier overbodig: het gaat slechts om het verbinden van de TV met het internet-signaal via het stroomnet.

Ik hoop dat één van jullie mij de goede weg op kan wijzen.... het frustreert me mateloos :confused:

Alvast dank!
 
Heb je al geprobeerd om zoveel mogelijk "overbodige" dingen uit te schakelen, zoals bijv. je netwerk op de 1e- en 2e verdieping.
Kijk dan of alles beneden werkt en ga er dan 1 voor 1 apparaten bij zetten.

Groeten Marcel
 
Hoi Marcel,

Het lijkt te werken, super bedankt voor de tip! Is hier een logische verklaring voor, en is er een maximum aantal homeplugs dat verbonden kan worden?

Netflix werkt weer en op verdieping 1 heb ik ook internet, de tweede verdieping probeer ik morgen er bij te zetten.

groet! :thumb:
 
Ik heb er geen verklaring voor maar dat komt mede doordat ik te weinig weet van de configuratie bij jou thuis.
Misschien heb je meer dan 1 router DHCP aan laten staan?
Er zit een limiet aan het maximaal aantal homeplugs maar dat ligt ver boven het aantal wat jij gebruikt.
(Zie hiervoor de specs van jouw homeplug)

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan