Sitecom installeert niet op Vista HP

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnit

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe laptop (Toshiba Satellite L350-20F) en op mijn oude computer had ik zo'n sitecom USB antennetje. Nu wilde ik hem dus op mijn nieuwe laptop doen, eerst de Installatie CD erin om te installeren. Hij vraagt of je wilt installeren, als je "Ja" klikt, komt er een foutmelding, wat erop neer komt dat hij hem niet kan installeren op Windows Vista (ik heb Home Premium). er staat only 2000/ME/XP... maar op de doos staat dat hij ook op Vista kan werken. Nu heb ik dat antennetje erin gedaan, hij vangt wel signalen op, en zit ik op een onbeveiligd netwerk "Default". hiermee kan ik gewoon op Internet, maar hij valt soms wel even uit. opzich geen probleem, maar ik zou toch liever op mijn draadloze sitecom netwerk zitten. Bij de draadloze netwerken waar ik signalen van opvang staat geen "sitecom" netwerk. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt voor het meedenken/helpen!

Met vriendelijk groet,
Merijn Rijk

Zit er geen draadloos kaartje in de laptop om te gebruiken dan?

bedoel je dat ik die USB antenne niet nodig heb? zou dat wat uitmaken als ik die eruit haal?

oke ik heb hem erit gehaald, maar ik zit nog steeds op `Default`, en bij het zoeken zit geen sitecom. of zou die Default mijn eigen draadloze netwerk zijn? omdat ie niet beveiligd is en hij heeft veruit de hoogste signaalsterkte

Links vooraan zit een schuifje waar een antennetje op staat heb je die op on?

druk eens start en verbinding maken dan..
Wat voor een naam heeft je modem dan,mss is dat je eigen :) en heb je nog geen naam gegeven.
typ eens in de internetbalk: http://192.168.1.1/ en kijk eens wat voor een naam er staat default mss?

dan staat er:

De webpagina kan niet worden weergegeven.

Mogelijke acties:
- Verbindingsprobleem vaststellen

*meer informatie

op mijn oude computer, waar sitecom utility ofzo geïnstalleerd was, kon ik ook zoeken en heette het gewoon sitecom, die verbinding.

Het is 192.168.2.1
ik krijg dan dit (zie bijlage)

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 46
die wachtwoord en inlognaam hebben mijn ouders denk ik wel, als ik die heb, kan ik dan gewoon op ons draadloos netwerk, denk je?

Als de router die het signaaltje van jullie internet verbindin uitzend intact is, kun je dat met elk wifi aparaat opvangen. (dus ook met telefoon met internet bijvoorbeeld of een andere laptop),

Het maakt niet uit of je dat nu opvangt met je interne draadloze kaart of met het antennetje. Dubbel op zou ik niet doen. Dat brand verwarring. Vaak zit er op de laptop een knopje om wifi aan of uit te zetten.

De driver diettie niet kan installeren is dus puur voor de antenne. en heeft niets te maken met de router waarmee hij verbind.

Er zijn 2 soorten wachtwoorden. de ene, en dat is denk ik die je wilt hebben, is het wachtwoord van het draadloze netwerk. Dat wachtwoord kun je alleen maar invullen als je je netwerk heb gevonden in draadloze netwerken en er gevraagd word om een wachtwoord.

Het is handig om eerst uit te zoeken of je echt een draadloze verbinding heb met de router in huis, Als dat zo is, en je wilt deze beveiligen, als dat nog niet zo is, dan moet je inloggen met 192,168 enz,. en het vervolgens instellen. om in het menu te komen, heb je wel en een gebruikersnaam nodig en een wachtwoord.

probeer deze eens: 192,168.1.254 Het beste om dit in te stellen is om dit te doen met een computer die vast zit aan de router met een kabel. Zodra tie is ingesteld, (als dit uberhaubt nodig is) kun je draadloos werken.

oke,
k ga het even proberen. lukt het niet dan laat ik het hierbij,
iedereen bedankt voor de hulp:thumb:
gr. Merijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan