sitecom kaart niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hallo,

Ik heb een pc van mijn zoon volledig opnieuw geinstalleerd. Nu probeer ik de draadloze sitecom type WL-121 kaart te installeren. Ik heb eerst de software geinstalleerd, dan plaats ik de kaart en zet de pc weer aan. De computer herkent de kaart niet, ik kan hem ook niet vinden in configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer. Ook zoeken met nieuwe hardware werkt niet.
Wat zou ik fout kunnen doen??

Biegstra:

U gebruikt de verkeerde volgorde, eerst de kaart monteren en dan de drivers installeren als er nieuwe hardware gevonden wordt.

Het probleem is dat ik de hele kaart niet zie! Ook bij nieuwe hardware wordt hij niet gevonden, als ik in apparaatbeheer kijk staat de kaart er niet.
De beschrijving van Sitecom geeft expliciet aan eerst de software te installeren en dat klopt, heb ik bij andere pc's ook mee te maken gehad.

Groet, Andre

Kaart goed gemonteerd.
Wel de juiste drivers, wat voor beturingsysteem gebruik je

Hallo,

Ik gebruik Windows XP, servicepack 2 geinstalleerd. Ik denk dat ik de kaart goed gemonteerd heb, Ik heb dat vaker gedaan, hij klemt goed en is ook vastgeschroefd. Ik zie ook geen beschadigingen op e kaart. Wat ik heel vreemd vind is dat de kaart als HARDWARE niet wordt gevonden. Dat ie niet werkt a la, maar je zou toch bij nieuwe hardware deze kaart als onbekend of wat dan ook meten herkennen.
Bij mijn andere computer (waar ik deze mail me stuur) zie ik de kaart als 'Sitecom'staan onder netwerkadapters. Hier staat alleen een 'standaard'netwerkadapter voor vast (niet draadloos) de draadloze kaart is dus nergens ziochtbaar.
Is er niet een manier om te forceren dat de kaart, ingestoken in het moederbord, zichtbaar wordt?
De laatste drivers heb ik van het internet gehaadl voor deze kaart, kan dus geen probleem zijn.

groet, Andre

Al een anderslot geprobeerd?
Drivers geheel verwijderen dan kaart monteren en daarna drivers installeren.

Hallo,

In de tab systeem/apparaatbeheer heb ik een ? gevonden bij overige apparaten.Via een kabelverbinding heb ik contact gemaakt met het internet en daar de drivers bij laten zoeken. toen bleek dat de kaart te zijn. Nu zie ik 'm dus wel.
Bedankt voor het meedenken!
Groet, Andre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan