Sitecom LN-308 draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nella de Bella

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Gisteren mijn netwerk (dat dankzij jullie hulp prima werkt) uitgebreid met een printserver Sitecom LN-308 en HP All in one printer. Deze laatste is nog niet wifi oid dus op advies verkoper de printserver erbij aangeschaft.

De laptops/pc in netwerk hebben op linksys router automatic ipadres staan in de range vanaf 192.168.2.100

Heb volgens handleiding eerst de printer direct aan laptop Vista gekoppeld en daarop werkt het.
Daarna Sitecom gekoppeld aan laptop en geinitaliseerd oid en ipadres 192.168.2.125 gegeven. Dit volgens de handleiding. Ook in MFP Server control center auto connect printer en ik zie de printer dus ook in MFP

De printer werkt zolang ik maar een snoer heb aangesloten tussen router en printserver en eentje tussen printserver en printer. Dit zou ik graag anders zien, nl het snoer tussen router en printserver weg. Is dat uberhaupt wel mogelijk met deze Sitecom???? En moet ik een bepaald ipadres gebruiken en moet ik dat in de router Linksys dan ook instellen?

Advies wordt bijzonder op prijs gesteld. En eigenlijk ook een uitleg wat de verschillende stappen betekenen. :o

Nella

De printerserver is niet draadloos dus je moet alles bedraad houden. De functie van de printerserver is dat je vanaf elke pc naar de printer opdrachten kunt sturen zonder dat er een andere pc aan moet staan.

Als je geen draad wilt dan zul je een draadloze printerserver moet kopen. Je hebt dan alleen een draad nodig tussen je printer en de printserver. De printserver kun je dan draadloos verbinden met de router mits je natuurlijk een draadloze router hebt.

Een vast-ip adres instellen is een optie en zo kun je voorkomen bepaalde print problemen voorkomen. Vaak kun je dit ook instellen met de software die je voor de printserver installeert in dit geval het Control Center (zie 4.2.4 van de handleiding). Ik zou het zelf eerst op Automatische laten staan. De router regelt dan verder het ip-adres en dat werkt in 99,9% van de gevallen goed.

`Dan heeft die zgn wizzkid me toch niet het juiste verkocht want ik heb wat ik wil, draadloos op draadloze router, heel nadrukkelijk gemeld. Nouja, morgen maar weer terug. Bedankt voor je antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan