Sitecom LN308 Multifunctional Print Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Conq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Conq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hoi,

we willen thuis onze printer gewoon in het netwerk krijgen zonder dat daarvoor een pc moet opstaan. Oplossing: sitecom ln-308 MFP.

Netwerk:
Router: D-link 624+, statische dhcp
Vaste PC, ip 192.168.0.100
Laptop 1: ip 192.168.0.101
Sitecom MFP: ip 192.168.0.110

Ik kan inloggen op de sitecom MFP server via mijn browser op het ip - adres. Dat blijkt dus te kloppen.

Open ik het bijgeleverde controlecentrum, dan vind ik de aangesloten printer "hp business inkjet 1000 series" op USB1 van het de print server.

Heb de volledige handleiding gevolgd: sitecom MFP krijgt ip-adres, heb de printer erin toegevoegd aan LPR-poort.

Nu lukt het printen nog steeds niet. Iemand een idee wat ik moet doen? Ik dacht eerst dat er misschien een poort geopend moest worden in mijn router, maar als ik de sitecom MFP direct aansluit op mijn pc (print server heeft dan ip 192.168.0.220 (fabrieksinstelling) en mijn pc dan 192.168.0.200 (manuele instelling)), lukt het nog steeds niet... .

Iemand een idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt!

je zegt dat je via een usb poort wilt printen.
geef dan aan die usb poort het ip adres van je printer
je moet wel een netwerk printer toevoegen in windows met de juiste instellingen....anders werkt het niet.

Firewall ( Norton o.i.d. ) die dit IP misschien nog blokt ?

Laatst bewerkt:
Firewall en antivirus heb ik even uitgeschakeld, alsook mac-filter op de router (hoewel dat laatste geen probleem vormde).

De uitleg van ip-adres aan usb-poort toewijzen snap ik niet helemaal. Is het misschien zo dat die print server bij de usb-poorten een ip-adres geeft?

Ik heb ook de keuze tussen LPR-printing (USB_LPR, met queu USB_Q1), SMB (\\sitecom\HP Business Ink) en TCP/JetDirect (port 9100). Standaard staat LPR printing aangeduid. Wat is het verschil tussen deze?

Ik heb ook de print server op de werkgroep van bij ons thuis aangesloten. (fsspnet) Ik kan nu in explorer \\sitecomMFP (of \\192.168.0.110) gebruiken, maar dan krijg ik niets te zien. Wat is nu eigenlijk de bedoeling? Dat ik daar de printer te zien krijg (zoals wanneer je een printer deelt op een andere pc) of dat het een beetje abstracter blijft en dat de print server gaat fungeren als printerpoort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan