Sitecom MD-253 aansluiten op een Mac : OSx Lion wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wateenbla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
De NAS MD-253 is aangesloten op de router, maar de bijgeleverde cd is alleen voor windows, dus ik kom niet verder..

Kan iemand mij helpen over hoe ik dit allemaal moet instellen.. of het überhaupt wel werkt op een mac. ervaringen?

Mvg,

Yesil

Laatst bewerkt:
[EDIT]<Reeds aangepast in startposting>
Je NAS is niet van Western Digital, maar van Sitecom!
[Kan evt. zijn dat de interne harde schijf van de NAS van WD is, maar daar gaat het hier niet om.]
[/EDIT]

Algemene support-link: hier
Handleiding: hier

Zie in de handleiding (vanaf pagina 19) dat je het wellicht kunt fixen vanuit een webbrowser. Met een beetje geluk werkt http://sitecomnas
Anders zul je in je router (in de DHCP lease-tabel) moeten gaan kijken welk ip-adres de NAS gekregen heeft en dat gevonden ip-adres dan (met http:// ervoor) intypen in je webbrowser.

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik heb zelf dit type NAS niet, dus als het web-verhaal van hierboven of andere reacties je geen oplossing bieden, dan kun je via e-mail of telefoon contact opnemen met Sitecom: link

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Foutje! excuses.. Ik ga is even kijken of het aan de praat krijg.

update is gelukt, het schijnt zo te zijn dat je het eerst naar 3.25 moet updaten voor je naar 2.33 kan. Beetje vaag, maar goed..

Maar dan nu.. Ik zie hem wel als shared staan in mijn finder maar zodra ik die aanklik kom ik er niet in. connection failed staat er..

Zo een slag in de lucht: Moet je niet een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot de gedeelde map(pen)?

Tijs.

Zo een slag in de lucht: Moet je niet een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot de gedeelde map(pen)?

Tijs.

via browser(ftp) vraagt die dat ook wel, alleen niet bij de finder..?

Laatst bewerkt:
Vlgs. mij moet je (ergens) in deze link kunnen vinden hoe te verbinden met een gedeelde map op de NAS.

Tijs.

oplossing voor de MD-253 op osx Lion

Dit probleem heb ik dus ook Maar !! ik heb de oplossing gevonden.
ik heb op de site van sitecom de software update's gehaald van de MD-254 en deze geïnstalleerd in de MD-253. Dezesoft ware is voor osx en zowaar het werkt.
hardware technies zijn deze versies gelijk dus geen probleem meer.

En met deze evt nog mogelijke oplossing gaat dit topic nu op slot.
Topic is orgineel uit Augustus en zou derhalve verder met rust gelaten mogen worden.Is er nu 1-tje voor het naslagwerk;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan