Sitecom MD-253 herkent Samsung 2TB HD204UI niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brino
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Brino

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Heb recent een Sitecom MD-253 systeem aangeschaft met 2 schijven van 2TB ( Samsung HD204UI )
Het systeem wil de schijven echter niet herkennen.
Heb reeds de firmware geupdate met de laatste versie (2.4.17 )
Volgens de site van sitecom ( FAQ ) zou er geen probleem mogen zijn.
http://www.sitecom.com/support-product/productid/758#frequently_asked_questions
De combinatie van de 2 wordt ook veel aangeboden in vele web shops.
Kan er iemand mij zeggen wat er zou kunnen mis zijn ?

Mvg, Bruno

Was dit ook het geval voordat je de nieuwe stuurprogamma hebt geistalleert?

Dan kan je het beste op iemand anders wachten die verder kan helpen... het enigste wat ik me nog kan bedenken is of de schijven wel goed zijn aangesloten... anders misschien de fabrikant mailen/bellen?

Bleek uiteindelijk dat de schijven niet correct aangesloten waren. Was niet evident maar is uiteindelijk toch gelukt.
Werkt perfect nu.

Heb een bijkomende vraag omtrent RAID1 rebuild in geval van een defecte schijf. Heb de RAID1 getest en dit werkt perfect echter de rebuild van de RAID1 bleek niet te lukken en heb uiteindelijk de RAID1 opnieuw moeten aanmaken.
Kan er iemand me de juiste procedure bezorgen ? ( En hoe ik kan checken dat de rebuild nog bezig is, want dit is vooral was moeilijk te verifiëren )

Alvast bedankt

ok, denk dat ik ook dit te weten ben gekomen.

Heb een van de disken in het midden van een schrijf operatie er gewoon uitgetrokken.
Het schrijven stopte even maar liep daarna mooi door zoals het hoort !

Voor het resyncen van de disken heb ik eerst de disk gereplugd maar automatische detectie van de schijf lijkt niet te werken
De NAS gewoon even gestop en geherstart ( met de power knop achteraan )
Na een herstart werd de schijf opnieuw mooi herkend en starte de rebuild automatisch na enkele minuut(en)
De rebuild draait nu en lijkt ok te lopen. Bij de "Disk Settings" tab in de "Setup" tab kan je mooi het vervolg opvolgen van de recovery by de status van de "Logical Disk"

Ter info heb dit gedaan met IE9 browser. Heb ook geprobeert met Chrome maar daar verschijnt niet hetzelfde in de admin pages ( recovery status blijft leeg, ... )

OK resync werkt dus wel degelijk. Enkel spijtig dat je achteraf moet herstarten ( disk lampje van de disk die geresynced word blijft anders rood )

Heb opnieuw de RAID 1 aangemaakt maar na de herstart blijven beide lampjes rood en de logival drive is wel ready maar er is geen size indicatie.
Nogmaal de RAID 1 aanmaken lijkt de zaak op te lossen. Heb dit meerdere malen geprobeert en dit gedrag was in alle gevallen zo.
Volume blijkt echter wel bruikbaar te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan