Sitecom N300 Port Forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
hoi,
Ik zit hier met een klein probleem ik probeer al een tijdje een server te hosten van een spel genaamd Minecraft maar het lukt me niet met het port forwarden ik heb mijn port al gepingt ik krijg wel een ping terug maar hij geeft nog steeds aan dat mijn port niet open is.
Ik heb het ook al geprobeerd met een virtuele server maar dat is ook niet gelukt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Router:
Sitecom N300 Wireless Gigabit Router XR

Standaard gateaway:
192.168.0.1

port die ik probeer te openen:

25565

Alvast bedankt,

Annowins

Kijk eens hier of je daar wat hulp/informatie vandaan kunt halen die je helpt.

Tijs.

Even een paar punten:
a. Je server-programma moet aanstaan op het moment dat je het gaat testen, anders luistert er niets op poort 25565.
b. Je kunt standaard niet pingen op een poortnummer, dus je mag mij gaan uitleggen hoe je dat poortnummer gepingt hebt? Welk hulpmiddel heb je daarvoor gebruikt?
c. Je moet portforwarding testen vanuit buiten je eigen netwerk. Er zijn hulpmiddelen die je vanuit binnen je netwerk kunt gebruiken, maar de meeste kunnen alleen kijken of er een verbinding tot stand komt, en dan vaak alleen op TCP-niveau. Zo'n tool is CanYouSeeMe. Omdat de instructie op portforward.com praat over én TCP én een UDP poortnummer zou je (met je server-programma aan) kunnen testen via CanYouSeeMee op poort 25565.
d. Als CanYouSeeMee uitwijst het portforwarding niet werkt, dan is mijn eerste gedachte de Windows-firewall. Schakel die eens uit en kijk of het dan wel werkt. Hetzelfde geldt voor firewall-componenten in programma's zoals Norton 360, AVG Internet Security, Kaspersky Internet Security, ZoneAlarm etc.

Succes,

Tijs.

Even een paar punten:
a. Je server-programma moet aanstaan op het moment dat je het gaat testen, anders luistert er niets op poort 25565.
b. Je kunt standaard niet pingen op een poortnummer, dus je mag mij gaan uitleggen hoe je dat poortnummer gepingt hebt? Welk hulpmiddel heb je daarvoor gebruikt?
c. Je moet portforwarding testen vanuit buiten je eigen netwerk. Er zijn hulpmiddelen die je vanuit binnen je netwerk kunt gebruiken, maar de meeste kunnen alleen kijken of er een verbinding tot stand komt, en dan vaak alleen op TCP-niveau. Zo'n tool is CanYouSeeMe. Omdat de instructie op portforward.com praat over én TCP én een UDP poortnummer zou je (met je server-programma aan) kunnen testen via CanYouSeeMee op poort 25565.
d. Als CanYouSeeMee uitwijst het portforwarding niet werkt, dan is mijn eerste gedachte de Windows-firewall. Schakel die eens uit en kijk of het dan wel werkt. Hetzelfde geldt voor firewall-componenten in programma's zoals Norton 360, AVG Internet Security, Kaspersky Internet Security, ZoneAlarm etc.

Succes,

Tijs.

dankjewel :D en ik grebruikte er een website voor

Fijn dat het blijkbaar opgelost is.

Wil je nog even terugmelden wat je nu extra hebt gedaan om het werkend te krijgen?

Zet dan ook de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Fijn dat het blijkbaar opgelost is.

Wil je nog even terugmelden wat je nu extra hebt gedaan om het werkend te krijgen?

Zet dan ook de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

nou ik weet dat het nu werkt maar het is niet opgelost ik weet niet wat het is ik heb alles gedaan wat je zegt maar het werkt maar niet zou je me ook op een andere manier kunnen helpen?

Probleem is opgelost:
a. (volledigheidshalve) een port-uitzondering in de Windows Firewall gezet voor poort 25565 UDP en 25565 TCP, maar dat leverde niet de winst.
b. Lokaal telnetten naar poort 25565 werkte wel direct
c. In de router was de 'Virtual server' verkeerd geconfigureerd. Er stond als intern ip-adres in: 192.168.0.101, maar dat moest 192.168.0.104 zijn. Tevens de ingang die hetzelfde vermeldde verwijderd uit het 'tabblad' Port Forwarding, want het was al gedekt bij Virtual Server.
d. Getest vanaf mijn computer en via canyouseeme.org en beiden werken.

@annowins: graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Probleem is opgelost:
a. (volledigheidshalve) een port-uitzondering in de Windows Firewall gezet voor poort 25565 UDP en 25565 TCP, maar dat leverde niet de winst.
b. Lokaal telnetten naar poort 25565 werkte wel direct
c. In de router was de 'Virtual server' verkeerd geconfigureerd. Er stond als intern ip-adres in: 192.168.0.101, maar dat moest 192.168.0.104 zijn. Tevens de ingang die hetzelfde vermeldde verwijderd uit het 'tabblad' Port Forwarding, want het was al gedekt bij Virtual Server.
d. Getest vanaf mijn computer en via canyouseeme.org en beiden werken.

@annowins: graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

oke nu is het opgelost op mijn laptop maar ik wou dit nu ook doen op mijn vaste pc om hem nog mooier te laten lopen ik heb gedaan zoals je zei en zelfs van mijn virus scanner de poort aangegeven en nu doet hij het weer niet.. -.- en ik ging dus naar cmd maar dat werkte ook niet is hier ook een oplossing voor?

Ik blijf niet bezig... Ik heb expliciet aan je gevraagd wat de Minecraft-server moest zijn, en daar heb ik het op afgestemd.

De stappen zijn overigens gelijk: Telnet client installeren op de desktop pc, telnetten naar localhost op poort 25565 om te zien of je verbinding krijgt, dan in de Windows Firewall poort 25565 inkomend openzetten (2x, namelijk UDP en TCP), daarna ip-adres opvragen via ipconfig en dan de virtual server instellingen aanpassen in je router en dan testen met canyouseeme.org

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan