sitecom router configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

seandruw

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Hallo, ik heb sinds een week internet van @home, ik woon in een studentenhuis en samen met mun 2 (vrouwlijk-zonder-computer-kennis;) ) huisgenoten en hun 2 computers zouden wij graag gezamelijk gebruik willen maken van internet.
Omdat 1 van mijn huisgenoten nog een router had liggen van het merk "sitecom" hebben we deze aangesloten en vele handleidingen doorgespit.
Ik kan alleen nergens het ip adres van de router vinden en het standaard adres wat wordt toegegeven werkt niet.
Verder probeer ik dit scherm te vinden " http://help.rotosoft.no-ip.org:8080/tcpipauto.jpg "
en omdat ik niet zo'n computer slimmerik ben wil dat ook al niet lukken :o
Via adere forums kwam ik er achter als het handig was als ik deze info toegaf?
Host naam: cc1181055-a
Primair DNS achtervoegsel: geen
Knooppunttype: broadcast
IP-routering ingeschaked: Nee
WINS-Proxy ingeschakeld: Nee
DNS-achtervoegselzoeklijst: zwoll1.ov.home.nl

fysiek adres: 00=0c-76-ff-9b-80
dhcp ingeschakeld: ja
etc etc..

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Laatst bewerkt:
Voordat de antwoorden toestromen: het is verstandig je ip-adres uit je post weg te halen alsmede je e-mailadres. Antwoorden gebeurd via dit forum.

Wat is het type router dat jullie daar hebben? Merk is dus al bekend, maar aan de hand van het type is het mogelijk het ip-adres te achterhalen. Dit kan b.v. 192.168.0.1 zijn.

het gaat om het type DC-202 - Broadband xDSL/cable router w/4p Switch
( http://www.sitecom.com/faq_result.php?groupid=1&subgroupid=42&productid=152&version=V1;001)
hier heb ik al naar verder info gezocht, en dat wilde niet lukken.
Ook het stuurprogramma wat op de site te downloaden is, werkt weer niet op deze pc ;)

192.168.0.1 heb ik geprobeerd ik moet dan http://192.168.0.1 in mijn browser tikken volgens mij.. maar dan zegt die page not found. Volgens mij zal ik eerst de instellingen moeten plaatsen als hier: " http://help.rotosoft.no-ip.org:8080/tcpipauto.jpg "

Laatst bewerkt:
Probeer eens de router te resetten :

A Het is mogelijk om uw router te resetten, u moet dan de volgende stappen uitvoeren:
Druk de resetknop in en houdt deze ingedrukt.
Sluit de stroom van de router af.
Zet de stroom er weer op terwijl u nog steeds de resetknop ingedrukt houdt
Controleer of de LED op de router rood/groen knippert.
Na minimaal 30 seconden of twee maal rood/groen knipperen kunt u de resetknop loslaten.

Controleer ook of je firewall (indien aanwezig op de pc) de boel niet tegenhoudt.
Ik ga er trouwens even vanuit dat de kabels die gebruikt worden goed en van het goede type zijn.

192.168.0.1 dat moet je typen in de adresbalk van je browser. (heb ook een DC 202 en @home)

Vervolgens kom je in de router en klik daar aan de linkerzijde op 'setup'
Je krijgt dan keurig netjes de vragen die je moet doorlopen om het geheel werkend te krijgen.
Alles moet op 'automatisch' (DHCP) staan en de 'system/hostname' moet het CP/CA/CC nummer zijn.
Overigens is een reset zeker geen slecht idee, dan ben je in elk geval alle oude instellingen kwijt.

In je pc zal je weinig hoeven te veranderen, alles staat standaard op DHCP, als je al het CP/CA/CC nummer als computernaam in de pc hebt gezet, kan je dat veranderen om eventuele problemen te voorkomen.

p.s. begin met de router in te stellen ZONDER dat het modem aan de router zit.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor jullie recatie, maar tijdens het willen resetten van de router kwam ik er achter dat het toch een ander bleek te zijn :rolleyes: namelijk de n221 v2.. die ik niet op de site kan vinden en waarbij zich ook geen reset knop bevind op het kastje..:confused:
Weet dus echt niet meer hoe ik het kan oplossen. Als ik namelijk die code intik in mun brower krijg ik page not found, waardoor ik dus ook geen optie krijg om iets in te gaan voeren.
.. Jah jah, ik maak het mensen graag moeilijk ;)
Hoop dat iemand me nog kan helpen,

Ik lees trouwens overal dat het handig is om mijn firewall te verwijderen.. ik heb momenteel alleen de windows firewall.. moet ik deze dan verwijderen? dat lijkt me niet erg slim, of zie ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt:
Ga naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK.

In het nieuwe venster typ je ipconfig /all en druk op enter. Het ipadres was bij defaultgateway staat is je routeradres en die moet je invoeren in je webbrowser

En dat is nou jammer, alleen een switch gaat niet werken bij @home, je hebt maar één CA/CC/CP nummer (lees je krijgt maar één IPnummer) en als alle pc's hetzelfde CA/CC/CP nummer hebben kunnen die niet met z'n allen tegelijk op het internet komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan