sitecom router dc 202 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl2000

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
vraagje :

ik heb aan deze router een pc en een dreambox ( satelliet tuner ) aan zitten . nu werkt de router wel naar mijn pc maar niet naar mijn dreambox , nu moet ik sommige poorten open zeten om toegang te krijgen naar mijn dreambox , maar ik heb vanalles gedaan maar niks werkt ...
in de router zitten deze groepen :
Home Wizard Basic Settings Security Settings Advanced Settings Toolbox
maar waar of moet ik deze poorten open zeten bij welke groep....?

De poorten zullen moeten worden geforward, dat staat, als het goed is, in je gebruiksaanwijzing.

Of hier even ophalen voor jouw versie.
http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=1&productid=152&version=V5;001

En deze voor je ip adres.

http://www.mijnip.nl/

Dus je ip nummer van je pc met de pprtnummers en soort, utp of tcp naar je wan ip nummer, zie bovenstaande link.

Met ipconf /all in een dosvenster zie je je eigen ip nummer.

Tevens is het beste om de dhcp server van de router uit te zetten en de computer(s) zelf handmatig nummers te geven, anders heb je de kans dat je een ander ip adres krijgt toegewezen en weer moet forwarden in de router.

Kies voor TCP, UDP of TCP/UDP

die kan ik nergens vinden om te veranderen.....is ook alleen in het engels , is niet me sterkste kant , vooral met zo iets als dit ........????

en NU nog niks :o :o :o :o :o

pearl2000 zei:
Kies voor TCP, UDP of TCP/UDP

die kan ik nergens vinden om te veranderen.....is ook alleen in het engels , is niet me sterkste kant , vooral met zo iets als dit ........????

en NU nog niks :o :o :o :o :o

Bij advanced, routing table, als ik het goed heb onthouden, daar kun je interne ip met de goede poortnummers verbinden met je externe ip nummer.

nu heb ik die site voor me: dit staat er
ID Destination Subnet Mask Gateway Hop Enable
---- ---------------- ---------- ------ ----------- ------ ------------

waar komt de ip van mijn dreambox en wat komt er nog meer bij ?? of moet er meer bij ..anders kan ik niks kijken......:eek:

Ik heb die router dus niet, maar als de manual door neem denk ik dat je dat hier kan instellen.

4.5 Advanced Settings
4.5.1 Virtual Server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan