Sitecom router draadloze verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wennepen

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Ik heb een sitecom router type dc-202. Daar zitten nu 2 pc op aangesloten via een kabeltje. ik wil graag mijn laptop erop aansluiten, maar hier wil ik een draadloze verbinding van maken :confused: hoe ga ik dit doen en is het zowiezo wel mogelijk? ik ben in het bezit van een linksys wireless-B USB network adapter model nummer WUSB11v4 die ik voor een ander draadloosnetwerk heb gebruikt (andere locatie). o, ja ik heb een chello internet aansluiting.

Alvast bedankt.

Wendy

helaas...

Met je router van sitecom is het helaas niet mogelijk om een draadloos netwerk op te zetten, want je router heeft geen draadloze functie.

Je kunt 2 dingen doen: of een draadloos toegangspunt aanschaffen, die je aansluit op je router.
OF je koopt een nieuwe router met draadloze functie ingebouwd.

Een goede draadloos toegangspunt (wireless access point) kost toch zeker ongeveer € 50,- a € 70,-.
Een router voor chello met draadloos netwerk kost van sitecom (de WL-114) ca. € 59,-.

Succes! :thumb:

ja een draadloos toegangspunt aanschaffen was ook mijn idee (is dat dan een soort antenne die je in je router "prikt"?)....maar hoe wat en waar?

het access point (toegangspunt) is een los apparaat, die je met een netwerkkabel verbind aan je bestaande router.

Een accesspoint is in iedere beetje computerwinkel te krijgen... maar qua aanschafkosten kun je ook meteen een draadloze router kopen, dan houd je het bij 1 apparaat en heb je alles in 1.

Qua prijs hetzelfde, dus zou je beter meteen een draadloze router kunnen aanschaffen.

Succes! :thumb:

oh oke, ik ga vanmiddag dan maar even informeren. Ik heb dus niets aan dat Linksys ding?

ja die linksys kun je idd voor je laptop gebruiken om als je eenmaal die draadloze router heb, te voorzien van een draadloze verbinding.

Je andere pc's kunnen gewoon via de kabel (max. 4), wil je die ook draadloos, dan moet je voor iedere pc een draadloze netwerkadapter kopen, net zoals dat linksys ding.

Groeten en succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan