sitecom router geeft time-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauSer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2002
Hallo,

even de opstelling: internet komt binnen via de motorola SB51000E.. die gaat naar mijn router een Sitecom D-202V4, waar hij wordt gesplits in een verbinding voor 2 computers..

Om het makkelijk te houden houden we het bij PC1 en PC2:

PC1 heeft nergens last van, super snelle verbinding.

PC2 heeft echter amper verbinding, en met pingen naar de router regelmatig een time-out. Ik heb in PC2 al een ander netwerkkaartje geplaatst, wat niet hielp. Ook kabeltester erop gezet, en ook hier alle 8de lampjes knipperde prima! Dus ook geen kabelprobleem.. Ik heb hem al op verschillende posities gehad in de router, ook zonder succes..

Heeft misschien iemand dit eerder bij de hand gehad of kent het probleem? Misschien router overleden? Heb ookal de nieuwste firmware er opgezet.. Loont het de moeite, of gewoon een wireless router aanschaffen?

bedankt voor de moeite

Heb je PC2 ook al eens regelrecht aangesloten, dus niet via de router.
Doet hij het dan wel goed?

Henke zei:
Heb je PC2 ook al eens regelrecht aangesloten, dus niet via de router.
Doet hij het dan wel goed?

Nee nog niet geprobeerd, omdat PC1 boven staat en PC2 beneden is dat ook vrij lastig.. maar kan het idd eens proberen..

Ik neem aan dat je over een Ethernetkabel aansluiting praat tussen PC2 en de router, omdat PC1 en router boven staan en PC2 beneden.

Henke zei:
Ik neem aan dat je over een Ethernetkabel aansluiting praat tussen PC2 en de router, omdat PC1 en router boven staan en PC2 beneden.

Klopt, PC1 en router staan boven.. PC2 en modem staan beneden..

Om het nog ff wat lastiger te maken heb ik de volgende test ook uitgevoerd.. Ik heb de ethernetaansluiting van PC2 aangesloten op de laptop, ook hier kreeg ik bijna geen verbinding.. Dus ligt het in principe ook niet aan de netwerkkaart zou je denken.. Nu heb ik de laptop aangesloten op de ethernetaansluiting van PC1 (pc zonder problemen), nu kreeg je het precies hetzelfde probleem als bij PC2.. Dus de laptop kreeg ook geen verbinding via de kabel van PC1..

Het mooiste is dat de laptop, en PC2 allebei over hetzelfde netwerkkaartje beschikken.. nl. realtek RTL 839x en PC1 over een intel kaartje.. daarop heb ik in PC2 een sitecom kaartje geplaatst, maar helaas ook zonder succes.. :(

Nu loopt er iets uit de hand.
PC1 is een desktop, PC2 is een desktop en nu is er ook een Laptop in het spel?

Henke zei:
Nu loopt er iets uit de hand.
PC1 is een desktop, PC2 is een desktop en nu is er ook een Laptop in het spel?

Beiden zijn desktops ja, maar heb laptop gebruikt om te kijken of er misschien iets in de kabel zat.. maar aangezien de laptop ook niet op internet kan via de kabel van PC1 blijft alles erg wazig waar het probleem nu zit..

PC1 krijgt ook internet van de router, dus router kan ook niet helemaal overleden zijn..

Zit er in de Router een Firewall.
Kijk eens in de handleiding van de router of er iets staat over de Firewall-functionaliteit.
Blockt de Firewall de poorten niet?

Henke zei:
Zit er in de Router een Firewall.
Kijk eens in de handleiding van de router of er iets staat over de Firewall-functionaliteit.
Blockt de Firewall de poorten niet?

Ookal geprobeerd, firewall aan-/uitgezet van de router en van PC2

Heb je al eens een reset uitgevoerd op de Router en daarna volgens het boekje aansluiten.
Dus eerst alle kabels aansluiten en daarna de stroom aansluiten.

Ook je TCP/IP instellingen van PC2 en de laptop moeten volgens het boekje uitgevoerd worden zie Sitecom - routers - instructieboekje.
Tja en dan kan het eigenlijk niet mis gaan vooral omdat hij het wel met PC1 werkt.;)

Henke zei:
Ook je TCP/IP instellingen van PC2 en de laptop moeten volgens het boekje uitgevoerd worden zie Sitecom - routers - instructieboekje.
Tja en dan kan het eigenlijk niet mis gaan vooral omdat hij het wel met PC1 werkt.;)

Helaas draait PC2 na bovenstaande nog niet.. Het vreemde is ook dat het gewoon altijd gewerkt, dus zonder een instelling te veranderen werkt het nu op deze manier.. :(

Geef mij eens iets meer informatie van:
PC1
PC2
en de Laptop.

Henke zei:
Geef mij eens iets meer informatie van:
PC1
PC2
en de Laptop.

PC1 is een Dell, 2.8Ghz, Win XP Home Edition SP2, Intel Pro netwerkkaartje
PC2 is een Compaq, 2.6Ghz, Win XP Home Edition SP2, Realtek netwerkkaartje

Laptop is een HP, ook met Win XP Home, maar is niet van mezelf.. had hem in huis via kameraad, dus meer specs heb ik daar niet van.. maar wel realtek netwerkkaartje

Waarschijnlijk zit het probleem toch in de Netwerkverbindings instellingen.
Ga in PC2 eens via Start - Lan verbinding- eigenschappen-algemeen-configureren.
Wat staat er bij Verbindingssnelheid voor waarde. Moet op Auto-modus staan en OK geven.
Bij eigenschappen TCP/IP Alles op Automatisch zetten en OK.
Wat staat er bij Geavanceerd van de Eigenschappen voor Internet-protocol TCP/IP.

er ontgaat mij iets in dit netwerk.

Even een opmerking;
Waarom modem beneden en router boven, je werkt dan al met 2 kabels.
modem (beneden) > router (boven)
router (boven) > pc1 (beneden)
Niet handig toch, zet je router naast je modem en korte kabels gebruiken.en dan naar de betreffende pc's. Hoeft er maar 1 kabel naar boven :p
Wil je boven tijdelijk meer pc's aansluiten, zet er boven een klein hubje of swichje tussen.

Kan je de router wel pingen vanaf de niet goed functioneerende pc's..?
Nee, kijk je netwerk instellingen na en controleer je driver van je netwerk kaart (toevallig een update gehaald bij Bill voor je netwerk kaart, dan werk nu waarschijnlijk de netwerk kaart niet goed meer)
Op dit punt ben je volgens mij :)

Neem de excact instellingen over van PC1 naar PC2 en zet PC1 uit of koppel deze van het netwerk.
Controleer dan wat je PC2 doet, (herstart evt je netwerk kaart)
Als je via de Kabel werkt controleer dan ook je computernaam, dit moet je vaak instellen voor kabel aansluiting.

Als je niet kan pingen staan je netwerk instellingen in je pc verkeerd of verkeerde netwerk kaart drivers.
Als je wel kan pingen staat je router niet goed ingesteld.

Zo ja kan je dan je modem wel pingen..?

Werkt je modem als DHCP server en je router ook als DHCP server..?
Dan krijg je ook ruzie in je netwerk, schakel een van beide uit als DHCP server, bij voorkeur je router uitschakelen als DHCP server.

Zit je toevallig op de kabel, en was je router gekloond voor meerder pc's en is die klone instelling nu weg door de firmware-upgrade.

succes

PC animal zei:
er ontgaat mij iets in dit netwerk.

Even een opmerking;
Waarom modem beneden en router boven, je werkt dan al met 2 kabels.
modem (beneden) > router (boven)
router (boven) > pc1 (beneden)
Niet handig toch, zet je router naast je modem en korte kabels gebruiken.en dan naar de betreffende pc's. Hoeft er maar 1 kabel naar boven :p
Wil je boven tijdelijk meer pc's aansluiten, zet er boven een klein hubje of swichje tussen.

Kan je de router wel pingen vanaf de niet goed functioneerende pc's..?
Nee, kijk je netwerk instellingen na en controleer je driver van je netwerk kaart (toevallig een update gehaald bij Bill voor je netwerk kaart, dan werk nu waarschijnlijk de netwerk kaart niet goed meer)
Op dit punt ben je volgens mij :)

Neem de excact instellingen over van PC1 naar PC2 en zet PC1 uit of koppel deze van het netwerk.
Controleer dan wat je PC2 doet, (herstart evt je netwerk kaart)
Als je via de Kabel werkt controleer dan ook je computernaam, dit moet je vaak instellen voor kabel aansluiting.

Als je niet kan pingen staan je netwerk instellingen in je pc verkeerd of verkeerde netwerk kaart drivers.
Als je wel kan pingen staat je router niet goed ingesteld.

Zo ja kan je dan je modem wel pingen..?

Werkt je modem als DHCP server en je router ook als DHCP server..?
Dan krijg je ook ruzie in je netwerk, schakel een van beide uit als DHCP server, bij voorkeur je router uitschakelen als DHCP server.

Zit je toevallig op de kabel, en was je router gekloond voor meerder pc's en is die klone instelling nu weg door de firmware-upgrade.

succes

Ok, ik heb weer ff wat geprobeerd.. router staat trouwens boven omdat ik hier ook mijn PS2 heb, en die heb ik ook aangesloten op het net, maar kabeltjes zijn daar ook al uitgehaald :)

Ik had idd netwerkkaartje geupdate, maar nu weer terug gezet op het oude stuurprogramma.. Op mijn router zie ik dat het ledje van PC1 zeer actief knippert, en van PC2 nauwelijks..

Als ik de kabel uit PC1 trek, heb ik op PC2 wel een redelijke verbinding. Niet echt super snel, maar ook niet echt superlangzaam.. In het menu van de router kan ik wel komen, maar ook niet echt van harte.. Pingen gaat goed als ik de kabel uit PC1 heb, maar als die aangesloten is krijg ik met enige regelmaat een time-out..

zit trouwens via @home op de kabel, dus m'n router heeft mijn computernaam..

wie o wie snapt er nog iets van!? :confused:

trouwens, als ik de pc beneden wil pingen op z'n ip-adres krijg ik ook om de haverklap een time-out.. misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Bedankt voor de reacties, alles is nog als het oude.. heb alles geprobeerd, ik schaf wel een wireless router aan, op goed geluk als dit wel werkt.. jullie horen het nog wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan