Sitecom Router: Geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pokolito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo,

ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een Sitecom Wireless Router 300N X2 maar ik krijg het maar niet verbonden met mijn laptop. Ik open de beschikbare draadloze netwerken en klik op mijn netwerk en geef mijn gebruikersnaam en wachtwoord in. Maar na enkele seconden wil hij wel verbinden met de router maar lukt gewoon niet. Zelfs niet na een 5-tal minuten.
Heb ook al geprobeerd om mijn internetkabeltje in de laptop te steken, maar ook zonder resultaat. Dan komt er in mijn internetbrowser: Kan de server niet vinden.

'k Heb al geprobeerd om alles te reseten enzo maar ook zonder resultaat. Het is echt vervelend!
Alles werkt op mijn computer met het internet. Enkel de laptop is het een groot probleem! Op mijn laptop heb ik Windows XP.

Eerste wat je je moet afvragen is of je bij de driver voor je draadloze netwerkkaart in je laptop er ook een zgn. 'utility' bijgekregen hebt waar je zgn. 'verbindingsprofielen' in kunt maken.
Indien ja, dan moet je die utility gebruiken en het gebruik van Windows Zero Configuration (wat je nu blijkbaar doet) uitschakelen. (=Rechtsklikken op je draadloze netwerkkaart in Netwerkverbindingen, Eigenschappen kiezen, en in tabblad Draadloze netwerken het vinkje uitzetten die heet "Draadloos netwerk automatisch configureren").

Daarnaast zijn er situaties waarbij de (ingebouwde) draadloze netwerkkaart eerst ingeschakeld moet worden met een schuifje of een toetscombinatie. Dat lijkt me bij jou niet het probleem te zijn, maar toch volledigheidshalve vermeld hier.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan