sitecom router N300 en 2 laptops en chello/upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

claud71

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2004
Beste helper,

Ik zat ook al te speuren in vorige ervaringen, maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb net een router 300N wireless gigabit van Sitecom gekocht en volgens de verkoper wijst alles zich vanzelf. Nou, dit is dus niet zo! ik heb 2 laptops. Ik krijg de eerste niet eens met internet verbonden, wel met een lokaalnetwerk.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen. Ik heb wel het ip adres ingevoerd en hij herkende dit wel en nu heb ik alleen lokaal toegang. Ook met mijn tweede laptop trouwens...hoe kom ik nu op internet.

Ik heb alleen de modum van upc met de router verbonden, dat moet toch voldoende zijn? Hartelijk dank alvast voor de reactie!

Hoe oud zijn die laptops ongeveer?
En heb je een wachtwoord op je wifi?

de ene een jaar of 5 en de eerste net nieuw
Volgens mij heb ik nergens wachtwoorden ingesteld....

Dus 1 laptop heeft wel verbinding (ik gok de nieuwe laptop)
en 1 heeft geen internet verbinding (de oude laptop?)

Ik heb thuis dezelfde router en had hetzelfde probleem.
De instellingen stonden zeg maar "te nieuw" ik heb toen in mijn router wat instellingen veranderd waardoor het wel werkte

Als die ene laptop van 5 jaar oud is en géén wireless ondersteund ja dan is het logish dat ie geen internet kan krijgen.
Kan die oud laptop van op internet mét kabel?

@claud71,

Heb je ook de modem uitgezet, voordat je de router er op aansloot?
Zo nee, doe dat dan alsnog, dus:

laptops uit; router uit (stroom eraf); modem uit (stroom eraf)
nu éérst modem aan en wachten tot deze volledig is opgestart.
als tweede de router en weer 'even gedúld'
tenslotte probeer je één van de laptops.

Het is trouwens slim om eerst met een utpkabel tussen laptop en router te kijken of je internetverbinding hebt.
Weet je zeker dat dat in elk geval werkt.

Laatst bewerkt:
nee ik heb nu gewoon de "draad" in de nieuwe laptop zitten voor een internetverbinding. Deze laptop geeft ook alleen lokale verbinding aan als ik hem aanzet...
Ik ben alleen nog maar met de nieuwe bezig geweest, maar het lukt niet

ze werken allebei prima met kabel!

Dus - voor alle duidelijkheid - met een kabel tussen je laptops en je router heb je internetverbinding?
En met één laptop heb je wel draadloos internetverbinding en met de andere niet?
Je zult écht duidelijke moeten zijn en bovendien zeg je dat je 'nergens wachtwoorden hebt ingesteld'
Dan werkt het sowieso niet, want die Sitecom dwingt voor een draadloze verbinding altijd encryptie af, tenzij je dat handmatig uitschakelt in de setup van de router.

Laatst bewerkt:
het is niet mijn bedoeling om onduidelijk te zijn!
Ik dacht alleen dat het duidelijk was, maar dat is het helaas alleen voor mij...

Ik heb geen verbinding tussen de laptops onderling, ze staan hier gewoon beiden, los. Ik heb hier ook geen verbindingen voor, slechts 1 verbinding met het upc kastje en een nieuwe router.
Ik heb ook geen verbinding met internet met 1 laptop als deze met de router is aangesloten. Wat ik wel heb is een internetverbinding als ik de draad in de computer plug. Zodra ik probeer om de draad in de router te stoppen en verbinding via sitecom te maken dan lukt dit alleen lokaal (een wachtwoord via sitecom heb ik uiteraard wel, maar verder niets zelf ingesteld op de computer bedoel ik)

ik hoop dat ik zo duidelijker ben! bedankt voor jullie reacties,
Claudia

Hoi,

Ja, het is in de praktijk allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt.
Is er niemand in je omgeving die er 'een beetje verstand' van heeft?

Want ik denk dat jij dit zelf eerlijk gezegd nog nooit bij de hand hebt gehad .... klopt dat?

Welk type router heb je nou precies. Kijk hier en geef dan aan welk model het exact is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan