sitecom router N300 en 2 laptops en chello/upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

claud71

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2004
Beste helper,

Ik zat ook al te speuren in vorige ervaringen, maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb net een router 300N wireless gigabit van Sitecom gekocht en volgens de verkoper wijst alles zich vanzelf. Nou, dit is dus niet zo! ik heb 2 laptops. Ik krijg de eerste niet eens met internet verbonden, wel met een lokaalnetwerk.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen. Ik heb wel het ip adres ingevoerd en hij herkende dit wel en nu heb ik alleen lokaal toegang. Ook met mijn tweede laptop trouwens...hoe kom ik nu op internet?

Ik heb alleen de modum van upc met de router verbonden, dat moet toch voldoende zijn? Hartelijk dank alvast voor de reactie!

Heb er zelf zo één.
Vlg mij hoef je geen ip-adres in te voeren.
Meen dat het zó ging:
0. router opstellen, uiteraard met verbinding naar internet
1. de software op je pc zetten
2. usb-stick inschuiven
dus niet eerst 2. en daarna 1.; als je dat gedaan hebt, moet je m.i. deinstalleren en het opnieuw, maar dan in de goede volgorde, doen.
3. je draadloze verbinding aanklikken in je lijstje start>configuratiescherm>draadloze verbinding selekteren
4: je wordt dan gevraagd naar de beveiligings-sleutel: die staat op een sticker op de router: intypen
5: de knop op de router en die op de stick indrukken (hoeft niet tegelijkertijd); op allebei gaat er wat knipperen
Klaar
Heb zelf voor een goede verbinding later wel de beste/duurste stick gehaald.
Perfect.
Hoor het wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan