Sitecom router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Berichten
87
Hallo allemaal,

Ik heb via Kennisglas, Pilmo een glasvezel verbiding van 10MB. Ik heb een router gekocht ( al maanden terug) van Sitecom. Deze werkt alleen echt waardeloos en ik vroeg me af waar het probleem ligt.

Als ik mijn laptop (Acer 9414ZWSMi) opstart doet het internet het, maar binnen afzienbare tijd valt de verbinding weg. Ik probeer dan vaak een nieuwe verbinding te maken maar hij pakt het dan niet meteen. Als hij dan eenmaal een verbinding heeft gemaakt moet ik 'Diagnose en Herstel' doen en vervolgens 'Automatisch nieuwe IP instellingen ophalen".. in de meeste gevallen werkt het internet het dan wel maar ook niet altijd.

Er zit een nieuwe kabel tussen de router en de aansluiting en de router staat ook vlakbij de laptop dus de afstand is niet het probleem. Het signaal is ook sterk.

Wat kan ik hieraan doen??

Gr. Kirsten
 
Kijk eens naar Energiebeheer van W7 en Energiebeheer van de netwerkkaart (via Eigenschappen > Geavanceerd > Energiebeheer. De netwerkkaart moet altijd volledig stroom hebben.
 
@Kirsten,

Ik vrees dat je een 'kat in de zak' hebt gekocht.
Probeer alleen nog het volgende.
Zet je laptop uit en ook het kabelmodem. Router van Sitecom nog even op stroom laten.
Reset nu de router (achterop zit een 'gaatje' waar je een pen(netje) zo'n 20 seconden in moet drukken, als je hiermee stopt, start de router opnieuw op. Dat kan je aan de lampjes zien).
Nadat de router helemaal opnieuw is opgestart, zet je ook deze uit.
Nu zet je eerst de kabelmodem aan en wacht een poosje tot die helemaal online is.
Hierna de router weer aan en weer even geduld.
Tenslotte de laptop.
Je moet uit het netwerkcentrum 'jou' netwerknaam verwijderen, zodat je netwerk (router) opnieuw gevonden kan worden.
Nu zou hij het weer moeten doen.
Als hij draadloos nog niet werkt, verbind je een netwerkkabel met de router.
Heb je ook hierdoor geen verbinding, breng de router dan weer terug naar de winkel.
 
Kijk eens naar Energiebeheer van W7 en Energiebeheer van de netwerkkaart (via Eigenschappen > Geavanceerd > Energiebeheer. De netwerkkaart moet altijd volledig stroom hebben.

Ik kan dit niet vinden geloof ik. Ik gebruik zoiezo Vista en geen W7.

Als ik kijk naar de netwerkadapter dan staat die instelling goed. Kijk ik naar "Broadcom 802.11g - netwerkadapter" (deze staat ook bij mn draadloze verbinding) dan krijg ik niet het kopje Energiebeheer. Wel onder geavanceerd: Minimaal energieverbruik. Dit stond ingeschakeld maar heb ik nu uitgezet. Verder kan ik niets vinden over dat de PC deze netwerkadapter uit mag zetten ofzo..

Omdat ik net die instelling aanpaste is het internet er natuurlijk uitgegooid. Probeer terwijl ik dit type verbinding te maken maar hij blijft aangeven KAN GEEN VERBINDING MAKEN. Na tig keer lukt het dan eindelijk :evil: Dan is die' "verbonden met sitecom" maar pas na een Diagnose en Herstel werkt het ook echt.


Zet je laptop uit en ook het kabelmodem.
Ik heb geen modem. Er zit een aansluiting direct in de muur. Daar kan ik dan m'n kabel instoppen en die kabel loopt naar de router..

Heb je ook hierdoor geen verbinding, breng de router dan weer terug naar de winkel.
De router doet het wel alleen de verbinding valt steeds weg.. het is niet dat ik niet op het internet kom ofzo.. Dat werkt prima alleen wordt de verbinding tussendoor zonder aanleiding verbroken!
 
Wel onder geavanceerd: Minimaal energieverbruik. Dit stond ingeschakeld maar heb ik nu uitgezet
.
Heeft het geholpen of valt ie nog steeds weg?
 
Probeer eens om het draadloze netwerk op een andere frequentie te laten draaien, er kan wat storen op de huidige frequentie. Dit kan je in de routerconfiguratie instellen. Niet geschoten is altijd mis!
 
Probeer eens om het draadloze netwerk op een andere frequentie te laten draaien, er kan wat storen op de huidige frequentie. Dit kan je in de routerconfiguratie instellen. Niet geschoten is altijd mis!

En waar kan ik de routerconfiguratie vinden? Ws als ik naar die 'code' toe surf? Terwijl ik de vraag typte dacht ik daar aan. Wat voor frequentie moet hij dan op?

.
Heeft het geholpen of valt ie nog steeds weg?

Het lijkt minder maar het probleem is nog niet helemaal weg..

Vooral als de laptop in standby stand is geweest lijkt het veel te gebeuren.
 
Ga naar start, uitvoeren (of windowstoets-R), type CMD, <enter>
ipconfig <enter>
Het adres bij default gateway is het adres waarop je je router kan bereiken via je browser. Er zal een wachtwoord opzitten waarschijnlijk, als je deze zelf nooit veranderd heb kan je deze terugvinden in de handleiding. Als je het type router weet kan je het standaard wachtwoord ook op internet terugvinden.

Welke frequentie je moet nemen is niet te zeggen, gewoon even proberen of een andere beter werkt.
 
Frequentie vind ik daar nergens.

Wel:

Fragmentdrempel
RTS drempel
Baecon interval
Kanaal Bandwith
Band
 
Sorry van mn late reactie! Ik ben niet veel thuis geweest en moest het wel een beetje de tijd gunnen om te zien of het werkte maar helaas, dat met dat energie verbruik niet. Nu ga ik die channel anders instellen. .ben benieuwd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan