Sitecom Router WL-342 Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

se bas ti aan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hoi,

Gisteren een router gekocht, cadeautje voor m'n vader. Helaas, niks werkt.

Het gaat om een Sitecom Router WL-342,
We hebben een ADSL-verbinding.
Windows Vista
XS4All-abonnement met een modem van Zyxel

Verbinding tussen de router en de laptop functioneert wel. Het probleem zal dus liggen tussen de modem en de router.
Als ik de laptop rechtstreeks op de modem aansluit, heb ik wel verbinding.

Middels 192.168.0.1 kan ik in de router komen. Maar, zodra ik daar instellingen aanpas, of de wizard gebruikt dan zal, een tiental seconden nadat de instellingen zijn opgeslagen, ook de verbinding met de router worden verbroken. In dat geval moet ik zowel de router als de modem (dit laatste weet ik niet zeker) opnieuw uit en aanzetten om de verbinding weer te kunnen maken.

Ik heb weinig kennis van zaken, maar zou het probleem toch kunnen liggen in het toewijzen van een IP-adres, in de instellingen van de router meen ik ergens te hebben gezien dat daar 0.00.000 stond.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast groot dank!

De WAN poort van de Sitecom moet op DHCP staan, of je moet een vast IP instellen in dezelfde reeks als de Zyxel. Deze IP reeks moet anders zijn dan de reeks die de Sitecom gebruikt.

Je geeft aan dat de Sitecom als adres 192.168.0.1 heeft. Wat is het adres van de Zyxel? Die mag niet hetzelfde zijn en ook niet in de 192.168.0 reeks zitten.

De WAN poort van de Sitecom moet op DHCP staan, of je moet een vast IP instellen in dezelfde reeks als de Zyxel. Deze IP reeks moet anders zijn dan de reeks die de Sitecom gebruikt.

Je geeft aan dat de Sitecom als adres 192.168.0.1 heeft. Wat is het adres van de Zyxel? Die mag niet hetzelfde zijn en ook niet in de 192.168.0 reeks zitten.

Hoi,

Het IP-adres van de modem, de Zyxel is:

82.161.26.146

Dat is dus heel anders dan de IP van de Sitecom. Dat zal dus wel niet voor het probleem zorgen. Heb je andere suggesties?

Je schrijft dat ik een vast IP kan instellen in dezelfde reeks als de Zyxel. Is dit gewoon te wijzigen dan in de Sitecom?

82.161.26.146 is een publiek IP adres, dat is een adres wat aan de internetkant van de Zyxel wordt gebruikt. Als het goed is, heeft de Zyxel ook een intern IP adres, iets in de 192.168.*.* of 10.0.0.* reeks. Kan dat kloppen?

Als je de PC rechtstreeks op de Zyxel aansluit en je klikt op start->uitvoeren en typt in:

cmd /k ipconfig /all

Dan krijg je een zwart scherm met daarin een heleboel tekst. Ergens tussen die tekst zie je staan wat je Standaard Gateway is. Dat is het interne adres van de Zyxel

82.161.26.146 is een publiek IP adres, dat is een adres wat aan de internetkant van de Zyxel wordt gebruikt. Als het goed is, heeft de Zyxel ook een intern IP adres, iets in de 192.168.*.* of 10.0.0.* reeks. Kan dat kloppen?

Als je de PC rechtstreeks op de Zyxel aansluit en je klikt op start->uitvoeren en typt in:

cmd /k ipconfig /all

Dan krijg je een zwart scherm met daarin een heleboel tekst. Ergens tussen die tekst zie je staan wat je Standaard Gateway is. Dat is het interne adres van de Zyxel

Hoi,

Alvast bedankt voor je hulp.

Standaardgateway komt twee keer voor;

1 > Bij de ethernet Lan-Verbinding, twee regels onder het publiek IP-adres.
Hier is het IP: 82.161.26.1

2 > Ethernet Lan-Verbinding 2, daar staat hij op 0.0.0.0

Niks lijkt dus op de 192.168 of 10.000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan