sitecom router zegt iedere keer inloggen verplicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

aso1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Ik heb een sitecom wlr-4004 v1 001 router, hij doet alles alleen als ik hem koppel met mijn telefoon (samsung s4) en ik ga weg, en kom terug dan geeft hij dus aan inloggen verplicht (op mijn telefoon, die een browser opent en dan op google uitkomt, welke browser ik dan ook aan heb staan als standaard)
Soms zegt die ook dat de certificering is verlopen en mijn telefoon heeft dan geen verbinding meer met wifi.

Ik heb van alles geprobeerd en heb nu de firewal van de router uitgezet e het lijkt opgelost maar ik neem aan dat die firewal er niet voor niets op zit toch?

Firewall dient ter bescherming van je netwerk van de DSL kant. Dus deze kan je beter aan hebben staan.

Standaard heb je op je WLAN meestal WPA of WPA2. Je hoeft dan op je telefoon alleen eerst naar een WLAN te zoeken, je kiest dan voor je eigen netwerk, en dan hoef je alleen nog je netwerksleutel in te tikken.

Ik denk echter dat je je router via het webinterface benaderd, en dan zit je fout.

de router is trouwens aan gesloten op een experiabox van kpn, die heeft de fire wall natuurlijk wel aan staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan