Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarno1996

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2013
Hallo,

Wij hebben vanmiddag een sitecom router x5 n600 gekocht. Onze computers maken verbinding met de router, maar hebben geen internetverbinding. Ik heb de modem en router al een aantal keer opnieuw opgestat en gereset enzo, maar dat werkt niet.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

van wie krijg je internet....ziggo, kpn, tele2 zeg het eens.

ik vermoed, modem uit gedurende 10sec, router uit voor 20 sec en dan eerst modem laten herstarten;) en dan router.

Dan zal je hem vermoedelijk niet goed aangesloten hebben, helaas geef je erg weinig informatie en is het voor ons daardoor moeilijk jou te helpen.

Een paar oorzaken die me te binnen schieten zijn dat misschien het WiFi gedeelte van de Ziggo modem/router nog aan staat indien aanwezig. Als het oudere PC's betreft kan het ook zo maar zijn dat je de drivers van de netwerkkaarten moet updaten of de kaarten in zijn geheel niet geschikt zijn voor N technologie.
Nogmaals, het is op deze manier een beetje gokken helaas.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat mijn router geen ip-adres ontvangt van de modem. Ik heb bij internet het ip-adres van de router ingevuld, en bij internetgegevens zijn al die dingen niet ingevuld. Zou dat iets kunnen zijn?

Dan kan je het beste even ziggo bellen en vertellen dat je je modemrouter in bridge modus wil laten zetten (het router gedeelte uit wil schakelen van de modemrouter). Deze zijn nu namelijk in conflict.

Ik heb eerder een linksys router gehad en daar had ie geen problemen mee.

doe eens wat nickj56 typt.

modem uit, router uit.
modem aan volledig laten opstarten.
daarna router aan, volledig opstarten.
daarne 1 bekabelde pc aan zetten en kijk of er verbinding is.
daarna pas wat anders gaan doen met de andere computers.

dan weten we dat ook weer.
kun je in de router komen met 192.168.1.254 of 1
naam admin
wactwoord password

Als modem en router hetzelfde ip adres hebben,zal je inderdaad geen internet hebben.
Heb je de sitecom zo uit de doos aangesloten zonder iets in te stellen op de router???

Handleiding: hier
Staat duidelijk in dat 192.168.0.1 het standaard ip-adres is van de router (is trouwens ook zo op de X3 serie waarvan ik er enkelen geïnstalleerd heb op het werk).

Je moet in de Internet Settings alles gewoon op Dynamic IP Address instellen (zie sectie "Configure your Internet connection"). Ik neem aan dat dat bij de Linksys ook zo was??

En verder mag de provider routermodem niet (ook) 192.168.0.x als netwerk moet hebben aan zijn LAN kant, want dan wordt er niet gerouteerd. Ik kan me niet voorstellen dat dát hier 1 van de problemen zou zijn, ik schat in dat het verhaal in mijn vorige paragraaf voldoende is om het werkend te krijgen.
EDIT, toevoeging: als je inderdaad een Ziggo UBEE routermodem hebt, dan heb je (zoals ik al verwacht had) niet te maken met ip-reeks overlap, want de Ubee gebruikt 192.168.178.x en de Sitecom 192.168.0.x.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan