Sitecom USB, maar wanneer ik verbinding wil maken met Router doet ie het niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FarahEl

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hallo,

Wij hebben thuis 2 computers en 2 laptops. Een laptop heeft draadloos internet. Een computer heeft internet via een USB-stick.

Nou heb ik onlangs een laptop gekregen. Ik heb geprobeerd draadloos internet te ontvangen maar dat wilde niet lukken. Toen heb ik een USB-stick gekocht van sitecom. Onze router is trouwens ook van sitecom. Een 300n ofzo. De USB stick is 54G.

Ik heb alles geïnstalleerd maar wanneer hij verbinding probeert te maken met de Router, lukt het niet. Hij geeft aan dat er beperkte verbinding mogelijkheden zijn. Dus geen internet.

Ik ben radeloos? Heb alles al geprobeerd, heb onzettend lopen rommelen maar tevergeefs!

Kan iemand me helpen? Ik zou het erg op prijs stellen.

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met (draadloze) netwerken.
Ik vermoed dat je portable een ingebouwde draadloze netwerkadapter heeft. Of je met die ingebouwde of met een USB adapter werkt maakt in principe geen verschil. Het zijn de instellingen in je draadloze netwerk die bepalen of de verbinding werkt of niet.
Een paar dingen die je zo al even kan controleren zijn:
- vergelijk de instellingen van je laptop met die van de PC die al met USB-WiFi verbonden is. Meestal kan je die gegevens gewoon overnemen. De toegangscode moet je natuurlijk wel kennen. Ik denk dat je die wel ergens genoteerd hebt.
- controleer of je router een MAC-filter actief heeft. Als dat zo is dien je het MAC-adres (uniek per netwerkadapter) in de lijst van toegestane MACs toe te voegen.

Als dat niet helpt horen we het hier wel. ;)

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met (draadloze) netwerken.
Ik vermoed dat je portable een ingebouwde draadloze netwerkadapter heeft. Of je met die ingebouwde of met een USB adapter werkt maakt in principe geen verschil. Het zijn de instellingen in je draadloze netwerk die bepalen of de verbinding werkt of niet.
Een paar dingen die je zo al even kan controleren zijn:
- vergelijk de instellingen van je laptop met die van de PC die al met USB-WiFi verbonden is. Meestal kan je die gegevens gewoon overnemen. De toegangscode moet je natuurlijk wel kennen. Ik denk dat je die wel ergens genoteerd hebt.
- controleer of je router een MAC-filter actief heeft. Als dat zo is dien je het MAC-adres (uniek per netwerkadapter) in de lijst van toegestane MACs toe te voegen.

Als dat niet helpt horen we het hier wel. ;)

Heel erg bedankt, alleen zoals je al raadde; ik heb hier totaal geen verstand van. Ik kom er denk ik wel als je het staps gewijs uit zou willen leggen?

Zoals hoe kom ik te weten of mijn router een MAC-filter heeft. Wat is een MAC-filter eigenlijk? :confused:

Sorry voor het lang wegblijven. Ik kan je niet zo 1 2 3 helpen. Elke router heeft zijn eigen instellingsmethode en schermen.
Ik vrees dat ik je naar de bijhorende handleiding moet verwijzen.
Zoek naar de term MAC-filter. Daar zal je meer uitleg bij vinden over hoe je MAC-adressen (netwerkkaarten) toegang kan verlenen of ontzeggen aan je router. Het zou onder het hoofdstuk 'draadloze beveiliging' of iets dergelijks moeten staan.
Mocht er iemand op dit forum ronddolen die hetzelfde type router heeft, kan die misschien meer bijstand verlenen.

ik heb ook een 300n router en ik denk dat die niet samen werkt met een G usb-stick
voor beste prestaties zou je een usb-stick van de N-serie moeten gebruiken.

maar zit er op de usb-stick een wps-knopje??
en op de router ook?
al je dan op het "wps' knopje van de usb drukt en daarna op het wps knopje van de router dan zou die verbinding moeten maken. als de usb stick is geïnstalleerd tenminste

een andere optie zou kunnen zijn dat je via het icoontje van de usb-stick rechtsonderin de taakbalk (dubbelklikken erop) en dan via wps activeren en dan meteen op het wps knopje van de router klikken

groetjes

tha barry

Laatst bewerkt:
problemen sitecom 300N met 3x stick

Forum,
Ik heb een zelfde soort probleem.2 laptops. Nieuwe 300n met stick . Op een lap met wps alles aan de gang gekregen( overigens wanneer je de stick gebruikt voor een andere laptop, heb je met geluk 11Mb terug)
Op de andere laptop blijft hij zoeken naar het (Ik denk) het ip adres. Met ipconfig zegt hij:status van het medium ontkoppeld. Met Lan werkt alles goed. Als amateur duizeld het.
Volgens sitecom zijn 2x2 sec op het knopjegenoeg, ik kom er niet uit. Bij verbinden vraagt hij steeds om de netwerksleutel. deze ken ik nu uit het hoofd, maar de laptop acc het niet.
Kan iemand een oude amateur op weg helpen. Ik werk met xp en de provider is UPC kabel
Met dank Pdejong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan