Sitecom. Wel met XP, niet met Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter TUM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TUM

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo,

ik zit hier met hetzelfde probleem: Nieuwe laptop met uiteraard windows Vista en een draadloze internetverbinding dmv een sitecom router.

Tevens maakt er een xp latop gebruik van dit netwerk die uiteraard nergens last van heeft.

Verder op internet worden als oplossingen gegeven aan te sluiten via een netwerk kabel of het aanschaffen van een nieuwe router... :) dat was ik dus niet van plan...

zijn er door sitecom of vista al oplossingen geboden?

grtz TUM

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven.
Op Helpmij is het niet de gewoonte dat je in de vraag van een ander je eigen vraag stelt.

Hallo, Ik heb ook een nieuwe labtop met Vista Premium en Sitecom draadloos breedbandverbinding.
Ik heb nooit een cdrom geinstalleerd, hij kon de verbinding zelf vinden, heb alleen de WPA sleutel ingevoerd en klaar!'
Echt geen probleem ondervonden. Werkt prima.

Misschien niks installeren, zelf laten zoeken.

Hoi !

Toevallig vandaag bij een klant draadloos netwerk geinstalleerd via een Sitecom WL-173 met o.a. 2 laptops die op Vista Premium draaien: geen problemen ondervonden.

Heb je op de Sitecom wel de laatste software geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

Ik heb een Sitecom WL-153, net een maandje oud denk ik en ik hem op mijn computer Windows Vista Ultimate... Verder nog een WiFi antenne van Asus (zat bij mijn moederbord). Mijn router heeft de laatste firmware en ook alle hardware hebben de laatste drivers. Als ik in de verbindingsdetails kijk zie ik dat IPv6 DNS en Standaardgateway leeg zijn terwijl "Link-Local IPv6-adres wel ingevuld staat. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Hier
is eventueel een screenshot van de netwerkdetails te bekijken.

Wie-o-wie kan mij (ons) helpen

Het rare is dat als ik geen verbinding meer heb, ik vaak wel lokaal verbinding heb maar dan niet met het internet... Ook de kabel gebruiken helpt vaak niet. Het komt ook voor, dat de draadloze verbinding helemaal niet meer wordt ontdekt. Ik moet dan opnieuw opstarten om alles te herstellen. Het lijkt op een fout in Vista, maar met mijn vorige router van linksys ha ik dit probleem niet...

De firewall uitschakelen helpt niet, en in de router staat deze zelfs uit. Pingen naar de router lukt gewoon.

Hoi !

Heb je in Vista via Configuratiescherm - Netwerkcentrum- netwerkdetectie ingeschakeld ?

Staat er daar een rood kruis tussen netwerk - internet ?

Als je netwerkdetectie inschakeld, verdwijnt dat kruis toch ?

Greetz,

Harry.

Deze is inderdaad al ingeschakeld. Het probleem is dat internet het een tijd doet, maar daarna zich zomaar uitschakeld, met als gevolg de toestand van mijn vorige post... Het kan dus gebeuren dat mijn internet over 10 minuten uitschakelt, maar dat kan ook pas over 2 uur gebeuren...

Hoi !

Dat lijkt me een probleem van de Sitecom !

Ik zou het ding onder RMA terugbrengen; het lijkt me echt geen probleem van Vista !

Greetz,

Harry.

Het vreemde is, dat de laptop met xp erop het wel blijft doen...

Hoi !

Dat lijkt me een probleem van de Sitecom !

Ik zou het ding onder RMA terugbrengen; het lijkt me echt geen probleem van Vista !

Greetz,

Harry.

Hoi,

Volgens mij is het inderdaad geen probleem van Vista. Ik heb het namelijk precies andersom. Dus wel verbinding met internet (laptop) Vista. Maar niet met de (desktop) XP.
Als ik er uiteindelijk achter kom laat ik het weten

groeten, rené

Ik heb contact met Sitecom en hebben mij geadviseerd een vast ip-adres in te stellen. Het is voor mij niet de meest ideale oplossing maar een oplossing is een oplossing... :) Misschien dat het voor jullie ook kan helpen... hieronder een beschrijving...

Op onderstaande manier kunt u een vast ip-adres instellen in Windows Vista:

Code:
1.    Klik op 'Starten' (het Vista logo)
2.    Selecteer 'Configuratiescherm' in het menu
3.    Klik op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
4.    Klik links in de takenlijst op 'Netwerkverbindingen beheren'
5.    Klik met de rechtermuisknop op de te gebruiken (draadloze) verbinding en kies 'Eigenschappen'
6.    Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op 'Doorgaan'
7.    Dubbelklik op  'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)'
8.    Selecteer 'Het volgende IP-adres gebruiken' en vul de volgende gegevens in:

IP-adres:                 192.168.0.50
 Subnetmasker:          255.255.255.0
 Standaardgateway:    192.168.0.1 

9.    Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken' en vul de volgende gegevens in:

Voorkeurs-DNS-server:    192.168.0.1
 Alternatieve DNS-server: leeg laten

10. Klik op OK en in het volgende scherm wederom op OK
11. U kunt nu alle schermen sluiten. De verbinding zou nu moeten werken.

Ik vind het apart dat een vast ip-adres wel werkt, en automatisch niet... :confused:

Ik heb bij mij nu ook een vast ip-adres ingesteld, hopen dat ie t nu blijft doen...

Wat jij had, dat had ik eerst ook. Al mijn pc's met XP connecteerden gewoon naar mijn router en internet maar mijn Vista PC niet. (Ik had alles met DHCP ingesteld).

Nadat ik het volgende had gedaan was alles opgelost en kon ik gewoon met DHCP connecteren =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Voordat je in het register bezig gaat, wel eerst een back-up/export maken.
Voor het geval dat er iets misgaat.

Laatst bewerkt:
Uiteraard ;)

@ Matco:

Bedankt voor de oplossing, ik ga hem proberen!
Groete Ronald

@ Matco: En dan zou het gewoon volgende de 'oude vertrouwde' instellingen moeten werken? Daarmee bedoel ik ingesteld op dynamisch ipadres?

@ Pino: Laat even weten als dat gelukt is!

Inderdaad, daarna moet DHCP met vista gewoon werken, was bij wel het geval

Het is trouwens wel een bekend probleem dat sommige Asus WLAN PCI kaartjes niet of nauwelijks werken, dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan