Sitecom werkt met XP niet met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmekuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Hallo hallo..

Er zijn al veel van deze vragen gesteld, maar daar worden antwoorden op gegeven waar ik helaas niets van snap.
Is het mogelijk dat iemand mij onderstaand probleem zo uitlegt dat iemand met een doorsnee computerkennis het ook snapt?

Thuis heb ik twee laptops. een packard bell met Windows XP en een Acer met Windows Vista.
De Packard bell maakt probleemloos contact met mijn draadloze router. Heb ik ook nooit iets voor hoeven in te stellen. Nu heb ik sinds kort de acer, maar daarbij krijg ik steeds foutmeldingen.
ik kan geen verbinding maken met mijn sitecom verbinding ook al zit ik naast de router. Ook kan ik het progammaatje van de router niet installeren, omdat Vista deze blokeerd. Ik heb er al van alles aan gedaan om dit te deblokeren en het wil gewoon niet lukken.
Ik zou heel heel heel graag draadloos willen internetten met de Acer.
Het kan toch niet zo zijn dat Vista alles blokkeerd?

Help Help Help :confused:

Graag een duidelijke uitleg. Eventueel via telefoon *knip*

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor je beeldvorming: Als de router al goed is geconfigureerd, hoef je niet het programma van de router op je Vista te installeren.

Waar je wel naar moet kijken zijn de instellingen van je draadloze netwerkkaart in je laptop.
Kijk of je daar (bijv. m.b.v. de meegeleverde software van Acer) de verbinding met de draadloze router tot stand kunt brengen.

Succes,

Tijs.

kimmekuh,

Ik heb je telefoonnummer weggehaald.
Ik kan begrijpen dat je het graag snel opgelost wil hebben. Op Helpmij.nl is het gebruikelijk dat de oplossingen via het forum aangedragen worden.

Daarnaast zijn er teveel mensen op het internet welke maar al te graag misbruik willen maken van je nummer. Dus het is verstandiger om geen persoonlijke gegevens zomaar op het forum te zetten :)

Hallo Kim, ik heb een soortgelijk probleem, en daar een oplossing voor gevonden... misschien werkt het ook bij jou... zie dit topic.

Wat jij had, dat had ik eerst ook. Al mijn pc's met XP connecteerden gewoon naar mijn router en internet maar mijn Vista PC niet. (Ik had alles met DHCP ingesteld).

Nadat ik het volgende had gedaan was alles opgelost en kon ik gewoon met DHCP connecteren =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Voordat je in het register bezig gaat, wel eerst een back-up/export maken.
Voor het geval dat er iets misgaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan