Sitecom wireless range extender n300

Status
Niet open voor verdere reacties.

WouterLindeboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2012
Goedenavond.

Ik heb vandaag een Sitecom N300 wireless range extender aangeschaft, maar het apparaat werkt niet zoals het zou moeten.
Ik heb de handleiding gevolgd, en alle instellingen ingevuld zoals aangegeven. Het apparaat zend nu wel een signaal uit waar ik mee kan verbinden ( met mijn samsung galaxy s2 ), maar geen internet mee kan gebruiken.
Heb het op google opgezocht en een aantal oplossingen geprobeerd maar niks blijkt te helpen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

P.S. Systeem is aangeschaft omdat de nieuwe tv in een hoek staat waar het wifi signaal niet goed bruikbaar is.

P.P.S. Sticky vertelde mij om wat algemene info bij te voegen.

Heb je een adsl, glasvezel of kabel aansluiting - Kabel
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) - Windows 8 & 7
Gebruik je een firewall en/of virusscanner en zo ja welke - Norton
Welk merk en type router of modem gebruik je. - Zyxel modem / Sitecom wifi router ( Zoek type op als dit nodig is ) / Sitecom N300 wireless range extender
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan . - Nvt

Bvd,

Wouter

Laatst bewerkt:
oplossing?

Dag Wouter,

Ik heb een gelijk probleem met deze extender. Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Gr,
Philip.

Jazeker. Het bleek dat ik in mijn modem ervoor moest zorgen dat de extender in de range van de dhcp server viel. Als je meer uitleg nodig hebt, geef maar een gil. Succes!

Dank voor je reactie. Inmiddels hier ook het probleem opgelost. Het had met (gewijzigde) wachtwoorden te maken. De extender werkt uitstekend. Veel plezier ermee gewenst.
Ph.

Galaxy S2 versus range extender Sitecom

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Ik heb een range extender van Sitecom WL 330 maar hiermee kan ik met laptop prima draadloos verbinden, mijn Galaxy S2 niet terwijl deze nooit Wifi problemen heeft. Per toeval op een Sitecom router van vriend Wifi willen krijgen, zelfde probleem er lijkt een compatibiliteitsprobleem te zijn tussen Sitecom en de Galaxy S2. Soms als ik wat instellingen op range extender wijzig plop heb ik ineens wireless internet. Volgende moment lig ik er weer uit. Wel verbinding met range extender, geen internet. Welke oplossing is hier eerder aangedragen?? Iets met wachtwoorden? Ik heb zelfde wachtwoord als router wat dus hoort bij range extender.

hoe laat ik mijn extender dan in de range vallen. Als ik via de router kijk naar de aanwezige apparaten dan zit de extender er niet bij.
ik krijg er een punt hoofd van.
heb de procedure gevolgd en kon de eerste keer wel in de setup komen maar nu niet meer.
ook bereikte ik in het begin de extender maar deze maakte geen contact met internet. nu doet niets het meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan