sitecom wireless reouter WL534/535

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Ik heb geprobeerd een draadloos netwerk in te stellen, maar het is niet gelukt. Ik wist niet wat mijn hostnaam is. Is dit hetzelfde als mijn accountnaam? (Ik zit bij chello) Mijn Mac adres vragen ze ook, daar heb ik clonen gekozen. Wat moet ik invullen bij de hostnaam???

Groetjes,

Karlijn

Bij chello hoef je geen hostnaam in te vullen omdat de verificatie met het mac-adres gaat.
Als het de eerste keer is dat je verbinding maakt is het het beste dat je eerst met de computer direct op de verbinding aansluit.
Dan gaat naat http://prov.upc.nl
Daar vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in, en doorloopt de stappen
Je reset je modem, en start je PC opnieuw op. En de internet verbinding werkt.
Als je nu nog een andere PC/router aan wil sluiten ipv de huidige, dan hoef je alleen maar het modem van de stroom te halen, de oude PC loskoppelen.
De modem weer aansluiten en als het modem helemaal is opgestart (4 lampjes branden constant) dan kan je de nieuwe PC/router aansluiten.
Vervolgens moet daarvia het internet ook meteen werken.

Hallo, ik heb bovenstaande geprobeerd, ik kreeg wel draadloos contact, echter als ik de computer weer opnieuw opstart, kan ik geen contact meer krijgen. Ik heb geprobeerd om met de rechtermuisknop herstellen te kiezen, maar geen netwerkverbinding.
Moet ik nog iets instellen?

Groetjes,

Karlijn

Kwam je wel op het internet eerst _via_ de router?

En 'geen draadloos contact' .. bedoel je daarmee dat er helemaal geen verbinding gemaakt wordt naar de router toe?
Hoeveel afstand zit er tussen de router en de PC? zitten er ook muren oid tussen?

Heb je al geprobeert om een voorkeursnetwerk in te stellen? Want dan maakt de computer automatisch opnieuw verbinding met het vooringestelde netwerk.

Ja, ik had eerst wel contact op het internet via de router. Naderhand werd er geen verbinding gemaakt naar de router toe. De router staat in de meterkast beneden, de computer staat boven. Hoe moet een voorkeursnetwerk ingesteld worden?

Groetjes,

Karlijn

Het is best mogelijk dat de verbinding verbroken wordt omdat er teveel metaal in de muren zit wat de verbinding stoort.

Voorkeursnetwerk instellen:

- Start
- Instellingen
- configuratiescherm
- Netwerkverbindingen.
- Rechtermuisknop op de Draadloze verbinding.
- In het neerhaalmenuutje kiezen voor "beschikbare draadloze verbindingen weergeven".

- Dan in het scherm wat je er nu voor krijgt kies je voor: De volgorde van voorkeursnetwerken
- Daar kan je voor de knop "toevoegen" kiezen en de stappen doorlopen.

OK, ik ga dit vanavond proberen. Ik wil ook nog een oude laptop op het netwerk instellen, ik kan daar niet rechtstreek op het LAN (dockingstation kapot) Kan ik deze ook op een andere manier op het netwerk verbinden? Ik kan de usb stick toch uitwisselen,? (ik heb nml nog geen kaart voor laptop gekocht)

Groetjes,

Karlijn

Je kan de USB wel uitwisselen.
Je dient dan wel eerst de drivers van die USB dongel te installeren en dan pas de stick in te voeren om problemen te voorkomen die daar anders uit voort kunnen komen.

Hoi,

In principe werkt alles nu. Alleen ik moet nog omgeving scan kiezen, mijn draadloos systeem kiezen, en kiezen voor verbinding. Dan werkt het perfect. Ook op mijn laptop.

Bedankt.

Groetjes,

Karlijn

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik dacht dat het opgelost was, maar een dag erna probeerde ik op internet te komen en het lukte mij niet. Hij geeft rechtsaan met icoontje wel aan dat ik draadloos verbinding heb.
Als ik de modem weer reset en eerst bedraad en daarna draadloos ga, lukt me het wel weer om op internet te komen. Ik weet niet hoe verder?

Groetjes,

Karlijn

Als het goed is staat de USB dongel in apparaatbeheer.

Daar doe je:
Start / Configuratiescherm / Systeembeheer / Computerbeheer / Apparatenbeheer
Rechtse klik op de USB dongel en selecteer “Installatie ongedaan maken”.
Vervolgens je PC herstarten.
Als de PC opgestart is de dongel in je computer doen.
Dan krijg je een hardwareinstallatiescherm er voor. Daar kan je als lokatie de driver CD/diskette aangeven waar de driver van gehaald moet worden.

Als dat gebeurt is, de computer nog een keer herstarten en je netwerkkaart is opnieuw geïnstalleerd.

Als dat zo niet lukt, dan zou je eerst eens een printscreen/screenshot van je apparaatbeheer kunnen maken zodat we kunnen zien wat er allemaal in staat en of dat allemaal goed is.

Klopt het dat de USB dongel bij de netwerkadapters staat?

Groetjes,

Karlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan