Sitecom Wireless Router 300N (Ik krijg hem niet aan de praat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathysjorritsma

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb eergisteren een router gekocht, namelijk de
Sitecom Wireless Router 300N. In de handleiding staat (nadat je alles hebt aangesloten) je alleen maar rechtsonder in je scherm op verbinding maken hoeft de drukken. Als ik dat doe, moet ik de 8-tekens lange code invoeren om erin te komen. Dan zegt hij op mijn laptop: "Windows was unable to connect to (netwerknaam)" . De laptop is Engels.
Op mijn Nederlandse desktop moet ik ook de code invoeren, maar als ik op OK druk, gaat het scherm niet weg (en niet verder) maar gaat de code wel uit het balkje.
(ik type de code in het balkje, druk op OK, het enige dat er gebeurt is dat het balkje
weer leeg wordt. Ik kom niet verder.

In beide gevallen draai ik op Windows 7 Home Premium.
De laptop 32bit
De desktop 64bit

Is het wel de goede code van de sticker op de router?

De code zal wel goed zijn.
maar gebruik je ziggo als provider.?

Het probleem staat los van de provider.

Zoals ik het lees kan hij geen verbinding maken met de router zelf.
ALs het een provider probleem is, heeft hij wel verbinding met het netwerk alleen geen internet.

Optie is om de router ff te resetten naar fabrieks instellingen en dan nog een keer proberen.

In aansluiting op Mukkel: Wat voor draadloos netwerk heb je ingesteld? Ik krijg het idee dat je een 802.11N draadloos netwerk hebt ingesteld terwijl de laptops alleen maar 802.11G ondersteunen.

Samenvattend: Vergelijk de instellingen m.b.t. het draadloze netwerk in de router met de specificaties van de draadloze netwerkkaarten in de laptops. Komt dat niet overeen, dan zul je een ander soort draadloos netwerk moeten gaan instellen in de router (bijv. 802.11G).

EDIT: Hetzelfde geldt voor de autheticactie: Je kun bijv. WPA2-PSK hebben ingesteld terwijl de laptop misschien alleen WEP of WPA-PSK ondersteunen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
re:

Het ligt i.i.g. niet aan de provider. En we hebben deze 300 N router juist met opzet gekocht, omdat het vrij nieuwe computers zijn die geschikt zijn voor N routers. Hiervoor hadden we een netgear wpn router, maar dat was een G. Omdat wij een nieuwe pc hadden (N), had hij signaalverlies.
Daarom kochten we deze sitecom. Ik kan hier dus geen verbinding mee maken.
Resetten heb ik al zo vaak geprobeerd. Hoe kan ik die instellingen vergelijken met de router?

gr. Mathys

Raar ik heb exact de zelfde router:
deze:
sitecom-wireless-router-300n-x3.jpg

En hier was het plug en play.
Destijds m'n ps3 draadloos, pc met wireless kaart en divverse laptops.

kun je ook niet in de router zelf komen om alles te checken:
ff een kabel verbinding (192.168.0.1 user:admin password:admin)

UPC wil dat je het op deze manier de router aan je modem koppelt.
Heb jij dat ook zo gedaan:

Het aansluiten van een router op de modem:

1. Schakel uw computer uit en wacht totdat deze volledig uit staat.
2. Schakel uw modem uit door de stroom eraf te halen
3. Haal de kabel van uw computer of oude router uit de modem en sluit de nieuwe router aan.
4. Zet na één minuut de modem weer aan.
5. Als de modem online is, kunt u de router aanzetten.
6. Zodra de router opgestart kunt u de computer aanzetten.

Het heeft niets geholpen. Met de LAN kabel eraan werkt hij meteen. Als ik probeer te verbinden met draadloos netwerk zegt hij meteen weer: "Windows was unable to connect to Sitecom*****"
Who has the solution???

en nu doe je bedraad wat dnties typt.
dus niet draadloos......

Druk de knop op de router eens in voor 2sec. om WPS in te schakelen.

Niet geschoten is altijd mis

nee. ik ga weer terug naar de winkel. En misschien even langs UPC winkel om te vragen of mogelijk het modem kapot is. Mijn PC heb ik vorig jaar gekocht. (HP Pavilion P6350)
Een hele beste pc, maar daar ligt het niet aan.

Bedraad werkt het wel zeg je.
dan is upc modem in orde.
als je bedraad contact hebt met de sitecom kun je dan wel in de router komen.
zo ja wat zie je dan bij het draadloos gedeelte staan?

Eerste vraag is of je in de router kunt komen.
zo ja.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan