Sitecom Wireless Router niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusenc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Vanmiddag heb ik een Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g gekocht om hiermee een draadloos netwerk aan te leggen. Ik heb ADSL van KPN.

Ik heb de handleiding zorgvuldig doorlopen maar 'in the end' kan ik geen verbinding met internet maken. Mijn laptop geeft wel aan dat ik verbinding heb met het draadloos netwerk Sitecom. Wat me op is gevallen is dat als ik in de instellingen van de router kijk (via http://192.168.0.1/) onder TCP/IP-configuratie bij IP-adres dezelfde reeks staat als bij Standaard Gateway (namelijk 192.168.0.1.), en dat onder WAN-configuratie alleen maar 0.0.0.0 staat achter IP adres, Subnet masker en Standaard Gateway.

Uit andere fora word ik niet wijzer! Ik vond mezelf niet echt een digibeet, totdat het computer-jargon me om de oren vloog..

Kan iemand mij helpen voordat ik dat ding uit pure frustratie tegen de muur gooi?

Zegt de PC ook iets van Beperkte of geen internetverbinding..?? Want dat probleem had ik het begin om het halfjaar maar dan liet ik altijd iemand komen die heeft me uigelegt dat er dan een virus op de PC zat.. Mocht het dat niet zijn dat weet ik er ook geen raad maar ik blijf zoeken en ik wordt toch steeds wijzer hiervan

Laatst bewerkt:
Nee er staat gewoon verbonden met Sitecom, signaalsterkte Uitstekend. Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met het toewijzen van een IP-adres, maar heb er eigenlijk ook de ballen verstand van..

@Nic: Ja heb gekozen (moeten kiezen volgens handleiding) voor IP-adres automatisch toekennen en DNS-server automatisch toekennen.

@Harry: De modem is een Thomson SpeedTouch 546.

Dank voor jullie reacties alvast!

oké dan is het wel heel wazig heb je alles eens geprobeert om opnieuw verbinding te leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan