Sitecom wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees130

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo experts,

Ik heb iets aangepast -ik weet niet meer wat die aanpassing is geweest- aan de instelingen van mijn router op internet. Zie het bestand om te zien op welke site ik de aanpassing heb gedaan. Nu kom ik niet meer op internet via mijn router. Ik krijg de melding "De verbinding met Sitecom is geannuleerd. Dit is mogelijk vanwege een time-out of een gebruikershandeling".

Kan iemand me helpen weer op internet te komen?

Alvast bedankt voor de reacites.

Bijlagen

Uit je bijlage kan ík niets halen: Ik zie alleen een soort 'voorpagina' van de Sitecom.

Misschien heb je bij de draadloze instellingen het zgn. MAC-filter aangezet (als die optie aanwezig is). Als het zgn. MAC-adres van je draadloze netwerkkaart niet in de MAC-filter tabel is ingedragen en MAC-filtering staat aan, dan krijg je geen ip-adres van de router en kun je dus niet internetten.

Kijk of een dergelijke optie aanwezig is, of die aangezet is, en zo ja, zet die weer af.

Vermeld ook even welke Sitecom je precies hebt (dus type vermelden).

Tijs.

Uit je bijlage kan ík niets halen: Ik zie alleen een soort 'voorpagina' van de Sitecom.

Misschien heb je bij de draadloze instellingen het zgn. MAC-filter aangezet (als die optie aanwezig is). Als het zgn. MAC-adres van je draadloze netwerkkaart niet in de MAC-filter tabel is ingedragen en MAC-filtering staat aan, dan krijg je geen ip-adres van de router en kun je dus niet internetten.

Kijk of een dergelijke optie aanwezig is, of die aangezet is, en zo ja, zet die weer af.

Vermeld ook even welke Sitecom je precies hebt (dus type vermelden).

Tijs.

Hallo Thijs,

Bedankt voor je snelle reactie...
Het merk is Sitecom 300N Router XR

Het kan inderdaad wel kloppen dat ik MAC-filtering aan heb gezet! Hoe kan ik hem weer uitzetten zonder internet?
Moet ik dat met een internetkabel doen?

1. m.b.v. een netwerkkabel verbinden met een LAN-poort (zullen wel genummerd zijn 1 t/m 4) van de router
2. Even nakijken wat het ip-adres is van de 'standaardgateway' op je bedrade netwerkverbinding:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
3. Het ip-adres van de standaardgateway invullen in je webbrowser met http:// ervoor, dus stel dat bij de standaardgateway wordt gemeld dat die 192.168.1.254 als ip-adres heeft, dan in je webbrowser invullen: http://192.168.1.254

Met je informatie over het type Sitecom kan ik helaas niets, ik heb de typeaanduiding nodig die eruitziet als WL-XXXX
Misschien kom je er met de bovengenoemde informatie zelf al uit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
1. m.b.v. een netwerkkabel verbinden met een LAN-poort (zullen wel genummerd zijn 1 t/m 4) van de router
2. Even nakijken wat het ip-adres is van de 'standaardgateway' op je bedrade netwerkverbinding:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
3. Het ip-adres van de standaardgateway invullen in je webbrowser met http:// ervoor, dus stel dat bij de standaardgateway wordt gemeld dat die 192.168.1.254 als ip-adres heeft, dan in je webbrowser invullen: http://192.168.1.254

Met je informatie over het type Sitecom kan ik helaas niets, ik heb de typeaanduiding nodig die eruitziet als WL-XXXX
Misschien kom je er met de bovengenoemde informatie zelf al uit.

Tijs.

Goedemorgen,

Moet ik een andere netwerkkabel kopen en deze van de router naar de pc aansluiten, of kan ik de netwerkkabel gebruiken die van de modem naar de router gaat?

Je kunt gewoon de bestaande kabel gebruiken en verbinding maken, dus daarmee router en pc op elkaar aansluiten

Je kunt gewoon de bestaande kabel gebruiken en verbinding maken, dus daarmee router en pc op elkaar aansluiten

Bedankt voor de reactie.

Ik ben nu aan het werk, als ik thuis ben ga ik aan de slag hiermee.

Ik wil even op een rijtje zetten wat ik heb begrepen:

1) Netwerkkabel van router naar pc
2) cmd, ipconfig/all, en standaardgateway nummer noteren
3) Netwerkkabel van modem naar pc
4) Gatewaynummer in het webbrowser intoetsen
5) Mac-blokkering afhalen

Ik hoor graag of ik het goed heb!

Alvast bedankt.

FOUT!

De mac filtering staat in de ROUTER, niet in het MODEM

Dus:

pc en router verbinden met netwerk kabel

op pc ip adres van standaard gateway intypen

inloggen op router en daar Mac filtering uitzetten

FOUT!

De mac filtering staat in de ROUTER, niet in het MODEM

Dus:

pc en router verbinden met netwerk kabel

op pc ip adres van standaard gateway intypen

inloggen op router en daar Mac filtering uitzetten

Bedankt,

Ik zal vanavond -ik hoop met de draadloze verbinding- mijn reactie plaatsen.

Ik ben blij dat je niet verder hoefde te zoeken dan MAC-filtering. :D
Fijn dat het gelukt is. :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan