Sitecom WL 122 af en toe verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Wie van de Sitecom experts weet het antwoord op de volgende vraag ??

Er is een Wireless sitecom router volgens ons goed geconfigureerd via een vaste pc. Het internet werkt immers gewoon op de vaste pc, willen we nu echter de laptop aan de gang krijgen via een sitecom pcmcia wireless ontvanger dan hebben we moeite om verbinding te krijgen.
Na wat gerommeld te hebben met de instellingen van de router kregen we in eens wel verbinding met internet en werkte het prima, maar toen we de vaste pc vanwege een virus update moesten rebooten, viel ook de internetverbinding weg van de laptop! ! :mad:

Terwijl dit met een router toch niet moet kunnen lijkt mij...?
De instellingen volgens het boekje hebben we al meerdere malen doorlopen, echter hij blijft weigeren om zijn verbinding constant te houden. Het bereik is overigens niks mis mee, we kunnen gerust gaan wandelen door het huis en de internetverbinding blijft ook aanwezig, maar zo gauw de vaste pc uitgezet wordt is de verbinding dus weg en vervolgens is de laptop ook niet meer op internet te krijgen.

De pcmcia kaart geeft wel aan dat de verbinding met de router optimaal is (100 %) maar internet komt er niet op.
Alleen dus na weer enkele keren de instellingen van de router te hebben na gelopen via de vaste pc.
Wat kan ik nog onbewust fout doen of vergeten ??
Dit soort problemen kom ik namelijk niet tegen in de beschrijving of op de website....

Alvast bedankt,

Remy

Humpe,

Helaas kan ik hier weinig mee volgens mij, want het betreft hier de beschrijving van een WL-025 en dat komt niet helemaal overeen met de instellingen die ik krijg bij de WL-122 versie :( :(

Maar het rare is ook dat het eventjes heeft gewerkt en plotseling weer niet. :8-0:

Waarom zou je uberhaupt poorten moeten gaan openzetten om op internet te komen ?

Zou het echt zo zijn dat als je de id's van beide apparaten laat verschillen, zeg maar door een hoofdletter ipv een gewone letter, dat de verbinding dan ook niet werkt ??

Ik bedoel het zou natuurlijk kunnen dat je op de router de ID naam met een hoofdletter laat beginnen en op de Pcmcia kaart dezelfde ID naam gebruikt maar dan met kleine lettertjes dat het dan misschien ook niet werkt ??

Ga vanavond nog eens een poging doen, om te kijken of we hem nog kunnen reanimeren :)

in eerste instantie bleek het weer te werken, maar na enige tijd sloeg de router niks meer op :eek:

Hij hield de instellingen niet meer vast en op een gegeven moment kwamen we helemaal niet meer in de router :8-0: Het ip adres reageerde nergens meer op....

Is het router misschien overleden of kan het nog ergens anders aan liggen ??

Wellicht maar eens resetten en opnieuw installeren ?

Je hebt niet toevallig last van een raar hoog geluid of is de router erg warm ? Voldoende ventilatie ?

Ja hij was redelijk warm omdat ie boven op het modem stond ! Zou dat een oorzaak kunnen zijn ??

Zal het eens proberen als ik er weer in de weer ga met dat router

Ben er nog niet aan toe gekomen om de tips in de praktijk te brengen :p Maar deze week gaat het vast wel een keer lukken...:o

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkeling..

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan