Sitecom WL-160 Forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

cinematicjordy

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2013
hallo,

Ik heb zojuist mijn interne IP adres geforward
maar ik las net ergens dat ik hem nog ergens moet forwarden.
namelijk naar het WAN ip-adres van mijn Sitecom.

heeft iemand een idee hoe ik mijn WAN-ip adres kom te weten en waar ik hem moet forwarden?

mvg Jordy. :thumb:

Wat je moet doen is inloggen op de Sitecom. Dan kijken welk WAN/Internet ip-adres die heeft gekregen van de routermodem die vóór je Sitecom staat. Schrijf dat op. [Zal wel beginnen met 192.168 of evt. 10]
In die routermodem die vóór je Sitecom staat (=routermodem van je provider) dan dezelfde poorten portforwarden als in de Sitecom, maar dan naar het ip-adres dat je zojuist hebt opgeschreven.

Voorbeeld:
Je Sitecom heeft ip-adres 192.168.0.1
Log in op de Sitecom: http://192.168.0.1
Kijk op tabblad System Status welk ip-adres die heeft gekregen van de routermodem van je provider. In dit voorbeeld: 192.168.2.6
Schrijf het gevonden WAN ip-adres op.
Inloggen op de routermodem van je provider en daar de poorten portforwarden naar het zojuist opgeschreven ip-adres.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Welke moet ik hebben :

IP Address -
Subnet Mask -
Default Gateway -
MAC Address -

mvg Jordy

Als ik het over ip-adres heb... dan denk jij... subnet mask??
NEE, natuurlijk moet je IP Address hebben! :rolleyes:

Het WAN ip-adres is anders dan het 192.168.0.1 ip-adres van je Sitecom, dus daaraan kun je het zien wat het WAN/Internet ip-adres is.

Tijs.

Ik krijg deze error nu..

'Invalid IP address! It should be set within the current subnet.'

mvg Jordy

Je bent nu toch wel aan het portforwarden op de routermodem van je provider??? Op de Sitecom moet je dat WAN ip-adres niet portforwarden...
Lees mijn instructie nog een keer goed door.

Tijs.

Heb de site gevonden ervoor.
probeer nu nog even de inlog naam en wachtwoord te vinden
Alvast van harte bedankt :)

Jordy

:) Moet lukken, lijkt me, net zoals in die andere discussiedraad.

Tijs.

Nu dan maar even alles op tafel leggen:
a. Wat is het ip-adres van je server waar je naar wilt portforwarden?
b. Wat is het LAN ip-adres van je Sitecom? 192.168.0.1 ?
c. Wat is het WAN ip-adres van je Sitecom?
d. Wat is het LAN ip-adres van de routermodem van je provider?
e. Welke poorten wilde je portforwarden?
f. Heb je er wel aan gedacht om op je server de firewall zodanig te bewerken dat inkomende verbindingen op de poorten die je hebt geportforward niet geblokkeerd worden?
g. Heb je er wel aan gedacht dat het serverprogramma (webserver, minecraft server etc.) wel aan staat op het moment van testen?
h. HOE heb je getest? Portforwarding kun je NIET testen vanaf hetzelfde netwerk als waar je server op staat. Gebruik middelen zoals http://www.canyouseeme.org in dergelijke gevallen (test alleen TCP poorten).
i. Woon je in België? In België is het bij bijna geen enkele provider toegestaan poortnummers onder de 1024 te gebruiken voor servers (worden geblokkeerd).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan