Sitecom WL-161 valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik bij de MediaMarkt een Sitecom router gekocht, die niet helemaal wil werken: de draadloze verbinding met de router valt steeds weg, en meestal valt tegelijk ook de verbinding met internet weg bij de bedrade verbinding. Ik moet de router steeds opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen, maar gezien het vrij regelmatig gebeurt werkt dat niet zo fijn.
Heeft iemand al eerder deze ervaring gehad met deze router? (Sitecom WL-161) of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Robert-Jan

Al gekeken of de laatste versie firmware geinstalleerd is op de router, deze kun je downloaden bij Sitecom op de site.

Hey SJJ,

Dat heb ik inderdaad al geprobeert, werkte helaas niet... heb ook al naar de sitecom gemaild, maar die lui doen er ruim een week over om te reageren... tegen de tijd dat ik mijn volgende reactie heb kan ik hem niet meer ruilen (mocht het probleem blijven...)...

Groeten Robert-Jan

Al een ander kanaal geprobeerd in de router?

gewoon even een ander kanaal proberen baad het niet het schaad ook niet ;)

Is jouw probleem inmiddels al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar had alles al geprobeerd (ook ander kanaal etc.)

Nee heb ik nog niet geprobeerd... ik zit nu bij men ouders... mijn router staat op mijn kamer in Delft... dus... ik ga nog heel hard hopen dat het werkt (sitecom heeft overigens ook nog steeds niet gereageerd...)

Ik heb de router er inmiddels afgehaald en de oude er weer opgedaan, dan maar niet draadloos. Heb alles gedaan wat ik volgens mij kon doen, en ik heb het idee dat ik een waardeloze miskoop gedaan heb.

Als je de sitecom met een kabel aansluit doet die het dan wel?
Werkt de netwerkadapter met usb stick zo ja deze zo vrij mogelijk plaatsen.

als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik tot 15 januari mag ruilen... ik ga donderdag weer naar mijn kamer, dus dan kan ik definitief laten weten of het heeft gewerkt... maar na paintpastelprin's reactie heb ik de moed al een beetje opgegeven...

De helpdesk van sitecom heeft overigens nog steeds niets laten weten...

Overigens... de beste wensen allemaal voor 2008! Hopelijk een jaar waarin veel problemen worden opgelost (en weinig problemen ontstaan)!

Als die met kabel ook weg valt moet je het zoeken in de firmware en als dit geen resultaat geeft een nieuwe eisen want zit er een buck in de router zelf.

Beste SJJ,

Ik zit ondertussen aan mijn 2e WL-161 router.. met het zelfde probleem: de eerste heb ik 5 december gekocht, firmware geupdated, hielp niet, en 2 weken later weer geruild... maar heb nog steeds het zelfde probleem... ik vrees dat het in de WL-161 zelf zit... maar goed... reacties van sitecom blijven uit...

Dan zou ik toch maar een ander merk nemen linksys is ook een prima merk.

Hoi !

De Sitecom is een echte budget-router en zou zeker niet mijn keus zijn !

Linksys, Netgear, USRobotics zijn echt een stuk betrouwbaarder.

Dus ruilen nu je de kans nog hebt !

Greetz,

Harry.

Heyhey,

Ik geloof jullie meteen: mijn vader heeft eerder al een Sitecom router gehad: was ook alleen maar ellende... maar goed... het is niet duur, dus ik wilde het toch nog eens proberen... maar het lijkt me nu wel duidelijk dat ik toch maar eens moet gaan ruilen;)

Bedankt voor jullie reacties... ik zal de status veranderen in opgelost!

Groeten Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan