Sitecom WL-173

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mike1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een router gekocht [Sitecom WL-173] en heb de grootste moeite deze verbinding te laten maken met het internet.

Ik ben zover dat mijn computer de router herkent, en ben bij het laatste punt van de instalatie aangekomen. Dit is een pagina dat zich opent in de browser nadat je je IP-adres in de adresbalk invoert. Hier wordt gevraagt naar het "type toegang" [ADSL, UPC, KPN, Chello enz] dat je gebruikt. en uiteindelijk in het laatste scherm wordt gevraagt je "Mac" te klonen. en vervolgens moet je op de knop "sla op en initialiseer opnieuw" aanklikken en zou de computer dus eigenlijk opnieuw moeten opstarten, maar gebeurt dus niet.

[smallimg]http://img214.imageshack.us/img214/9735/routerxt4.gif[/smallimg]

in plaats daarvan krijg ik het volgende

[smallimg]http://img214.imageshack.us/img214/4278/router1bl1.png[/smallimg]

overigens wil ik er nog bij zeggen dat op de router zelf het "WLAN" lampje oranje brandt. ik heb alleen geen idee of dit groen moet zijn.

Alle hulp is welkom

Vrgr/Mike

Laatst bewerkt door een moderator:
Wlan

Ik doe het even uit mijn hoofd,

Je hebt kabelinternet?
Je moet het MAC-adres invullen dat je hebt gekregen bij de netwerkkaart van de provider. Misschien staat het ook op je contractgegevens. Het staat ook op de kaart...maar die zit misschien wel in je pc, dat kijkt lastig..in de handleiding staat overigens hoe je het kan achterhalen.

vul het ip in

DRUK DAN NIET OP DE KNOP CLONE MAC

Maar druk gewoon op SLA OP.....dan moet ie het wel doen.

Een uitleg over beveiliging van draadloze netwerken kan je vinden hier of anders hier

Laatst bewerkt:
Een uitleg over beveiliging van draadloze netwerken kan je vinden hier of anders hier

Ik heb daar niet echt het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Het rare is dat hij bij netwerkverbindingen mijn draadloze netwerk als "Niet verbonden" weergeeft. terwijl ik wel het internet opkan

fdsfwl4.png

By mucahit78 at 2007-10-02

En zo geeft hij mijn verbinding met sitecom weer als "onbeveiligd"

hrshwr0.png

By mucahit78 at 2007-10-02

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan