sitecom WL-173

Status
Niet open voor verdere reacties.

roncol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Ik heb een router (sitecom WL-173). Hier zit ik met mijn laptop wireless en met mijn pc wired op aangesloten.

Nu heeft mijn vrouw een laptop van haar werk gekregen. Deze moet via onze router wireless op internet. Als we gaan kijken bij de beschikbare draadloze netwerken zien we ons eigen netwerk, maar kunnen er geen verbinding mee maken.

Wie kan mij hiermee helpen??

Groeten

Ronald

Hoi,

Kennelijk werkt de beveiliging voor draadloze toegang tot je router goed :thumb:
Wat voor melding krijg je als je probeert verbinding te maken?
Welke windows-versie staat er op de laptop van je vrouw (haar werk)?

Hoi Teun,

We krijgen niet een foutmelding. We kunnen gewoon geen verbinding maken met de router.
Op mijn eigen laptop staat Windows Vista en op de laptop van mijn vrouw staat Windows XP.

Ronald

Als we gaan kijken bij de beschikbare draadloze netwerken zien we ons eigen netwerk, maar kunnen er geen verbinding mee maken.

Nogmaals:

Is deze router beveiligd (WEP of WPA) of niet?

Grtz.

Hoi Teun,

We krijgen niet een foutmelding. We kunnen gewoon geen verbinding maken met de router.
Op mijn eigen laptop staat Windows Vista en op de laptop van mijn vrouw staat Windows XP.

Ronald

Mogelijk is er sprake van MAC-filtering.
Om dit te controleren:
- Je logt in op de router met de laptop waarmee je wél verbinding kan krijgen
- Gaat naar het gedeelte waar de wireless beveiliging wordt geregeld.
- En kijkt of 'macfiltering' of -security of iets dergelijks is ingeschakeld.

Zo ja, schakel dit dan tijdelijk uit en kijk of je dan wél verbinding krijgt.

Bedenk nu, dat een andere mogelijkheid is, dat de netwerkinstellingen op die (waarschijnlijk al eerder gebruikte) van je vrouw niet goed staan.

Wat is de beste beveiliging om er voor te zorgen dat er meerdere laptops draadloos kunnen communiceren via mijn router??

Bedankt

Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan