Sitecom WL-201 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardennen

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Ook ik ben in bezit van een sitecom wl-201 echter alleen maar problemen. misschien doen ik iets fout maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Conf. Wondows XP en een router, aan de router de sitecom aangesloten aan de sitecom een Canon ip4200. software geinstalleerd en printer conf opgestart . Sitecom gevonden , printer geinstaleerd volgens add port en dan printers server verder alles ok . Nu zie ik de printer maar printen ho maar . Wireless nog iets geprobeerd maar hoe ik hoe gebruik ik SSID, bij auto search vind ik mijn sitecom niet

Help

Meeste problemen zijn opgelost. sitecom via de kabel gaat prima. het probleem om via wireless te printen blijft.

Een paar gegevens: Windows XP syteem IP 192.168.1.4, Laptop onder Vista IP 192.168.1.5 , SoHo router IP 192.168.1.1 en de sitecon PR IP 192.168.1.2
Als SSID voor de sitecom heb ik Printsr gebruikt. ( verder geen wireless verdindingen binnen het home netwerk)

Bij een auto search komen wel een paar systemen langs ( uit de buurt neem ik aan) maar geen Printsr.

zijn er zaken die ik nog ergens moet aanpassen. Sitecom helpdesk komt niet verder dan check-up van IP nummers

Laatst bewerkt:
WPA en WPA2

De sitecom WL-201 ondersteunt WPA2 niet. Dat wil zeggen: als je een netwerk hebt waarop pc's zijn aangemeld met WPA-2 ( Vista of W-XP sp2 met WPA update) dan kan de WL-201 zich op sommige Wireless routers wel aanmelden, maar je kunt vanaf een pc dan geen verbinding krijgen met de printerserver. Overigens werkt het programma server manager ook alleen voor de standaard ingestelde IP reeks. Heb je op jouw netwerk een andere reeks, dan ziet de printer manager de server ook niet, ook al is hij goed aangemeld. Ik heb zelf het probleem opgelost door een ad-hoc netwerk naar de printerserver te maken. Ik moet dus elke keer als ik wil printen de verbinding tussen de betreffende pc en de router verbreken om vervolgens een peer-to-peer verbinding op te zetten naar de printer server. Het werkt wel, maar naar de printer lopen is meestal sneller. Een ander nadeel van dit soort printerservers is het feit dat je de bidirectionele informatie kwijt bent ( hoeveelheid inkt etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan