Sitecom WL-203 printerserver: 'Control Center'-software omzeilen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter91

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Al enige tijd ben ik tevergeefs bezig om mijn Sitecom WL-203 printerserver in mijn thuisnetwerk aan de praat te krijgen.
De bijgeleverde software, het zgn. 'Control Center' is echter een regelrechte ramp. Het loopt steeds vast, herkent de printerserver het ene moment wel, het andere moment weer niet... Op geen enkele computer in het netwerk werkt de software naar behoren. Daarnaast zijn er ook geen updates e.d. van de website van Sitecom te vinden. (En de klantenservice van Sitecom helpt me ook niet verder.)

Mijn vraag luidt dus: Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de server te gebruiken zonder deze software? Ik zat te denken aan dezelfde manier als dat je een gedeelde printer direct op een pc aansluit, welke dan in het netwerk te vinden is.

Alvast zeer bedankt!
Peter

Hoi,

Kijk hier:

http://www.sitecom.com/support-product/productid/727#drivers

De installatie lijkt me nogal eenvoudig en wordt - hoewel in het Engels - duidelijk beschreven. Let op op welke computer je de utility gebruikt. Afhankelijk van de Windwowsversie moet je in bovenstaande link ándere software downloaden.
Ik denk niet dat je om die utility heenkunt.
Kijk ook of de printer die je op de server hebt zitten compatible is .....

Daar heb ik al gekeken, die software is nou juist de doorn in mijn oog. Ik heb zowel Windows als Mac OS in mijn netwerk zitten, en beide versies van het Control Center heb ik al. Op de Windows-computers kon ik draadloos printen, maar aangezien ik nu een nieuwe router heb (met nieuwe IP-adressen e.d.) kan ik weer helemaal opnieuw beginnen, en dan zit ik opnieuw/nog steeds met het probleem dat tweederde van de laptops niet draadloos kan printen... :rolleyes:
Vandaar het idee om die software te omzeilen.

In principe heb je die utility-software alleen nodig om die printerserver te configureren. Die laatste moet dan - tijdelijk - met een kabel aan de router gekoppeld zijn.
Als e.e.a. is ingesteld zou je bij het installeren van een printer(software) van de aangesloten printer enkel aan moeten geven dat het geen lokale, maar een netwerkprinter betreft. Dus het is niet nodig om die utility-software op alle apparaten te installeren.
En inderdaad, als je de server op een andere router aansluit, moet je opnieuw een aantal instellingen doen.
Wil je geen conflicten krijgen dan zou je die printerserver kunnen resetten en met een schone lei beginnen.

Laatst bewerkt:
Zoals jij het beschrijft zou ik het inderdaad graag voor elkaar willen krijgen.
Ik heb nu de printerserver opnieuw ingesteld, maar het lukt me nog steeds niet om zonder de utility iets geprint te krijgen. Ik heb allerlei protocollen geprobeerd; LPR, IPP, RAW, SMB, maar elke printopdracht gaat op pauze en stopt. Bij de instellingen staat een lijst aan protocollen die de printerserver ondersteunt (en zijn ook allemaal ingeschakeld), maar geen enkele lijkt te werken, terwijl ik wel in de webinterface van de printerserver kan komen. Dus aan het IP-adres kan het ook niet liggen... :confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik heb net de 309 gekocht en ik moet je gelijk geven, het is een ramp die software, zelfs het installeren bevalt me al niet.
Maar goed... ik kan alleen printen als ik de laptop op vast netwerk heb en de firewall tijdelijk uitzet. Dit moet toch anders kunnen, maar weet nog niet hoe de firewall te configureren (AVG). Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om draadloos een printopdracht te geven?.

Probeer het eens de FW uit te zetten.
succes: AH

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan