Sitecom WL-306 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iemand101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Hallo,

Hoewel het allang al een verouderd model is, gebruik ik nog steeds de genoemde router omdat ik er goede resultaten mee heb. Helaas doet hij sinds gisteren vreemd: de verbinding valt constant uit voor langere tijd (voor elke PC: de connectie "verdwijnt" gewoon helemaal, staat zelfs niet meer in de lijst dan, en het is dan ook onmogelijk om in de router pagina te komen), en vaak branden de blauwe lampjes op de router op volgorde (het begint met het lampje het verst van het orange lamp af, die gaat dan aan, en terwijl hij uit gaat, gaat de volgende in de rij aan). Resetten verhielp dit niet. Ik heb ook al de spanning eraf gehaald, maar toen werd het al helemaal vreemd: hij deed toen helemaal niets meer. Na een paar keer de spanning eraf te halen en er weer op te doen "deed hij het eindelijk weer" (maar dus nog wel steeds met dezelfde problemen).

Daarbij gebeurde er ook iets dat wel heel toevallig was: een gezinslid zat te bellen, toen de verbinding met het internet eruit viel en de lampjes weer zo raar gingen branden. Tegelijkertijd gaf de telefoon aan dat er geen bereik meer was (maar terugbellen lukte wel). Geen idee of dat gewoon stom toeval is, want de Sitecom zou daar niets mee te maken moeten hebben (en de router/moden waar de Sitecom aan aangesloten is doet het wel gewoon goed. Nou ja... zoals verwacht, zal ik maar zeggen: het is een Ubee van Ziggo. Laat ik het er maar op houden dat er een reden is dat ik daar een eigen Router aan heb staan).

Daarbij zit ik nu ook aan iets te denken: sinds al een jaar of zo, deed de Sitecom het ineens minder goed. Ik haalde altijd zo'n 40-50 bits Mbps op Speedtest. Dat zit ongeveer aan de max van mijn downloadsnelheid aan (50 Mbps was de geadverteerde snelheid toen, geen idee wat het nu is, maar het is sowieso niet verlaagd), en was nog hoger dan als ik direct op de Ubee zat (30-40). Maar sinds toen was het vaak 10-20 (terwijl de Ubee nog een normale snelheid had). Stomweg negeerde ik het: ik had er geen last van, en dankte het gewoon aan de relatief lange afstand van het signaal (van de huiskamer naar de zolder), ondanks dus dat de Ubee niet lager was dan normaal.

Als de Sitecom echt kapot is, wat zou dan een goede vervanger zijn? Ik zoek in ieder geval voor een router met 3 antenne's, ik heb echt een goed bereik nodig (aan mijn PC kan ik weinig doen: daar heb ik al een netwerkaart (ook 300N XR) voor met een antenna extender eraan. En het klinkt misschien vreemd omdat ik al zo lang op langzamere snelheid zit, maar ik wil niet afhankelijk worden van een Wireless Repeater, omdat dat de snelheid halveert). Hoe is de Sitecom WL-308 bijvoorbeeld? Die viel mij namelijk op (als ik nog kan vinden waar die leverbaar is...). Of anders de WL-309?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan