Sitecom wl-340 als accesspoint gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdyk

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Zoals de titel zegt wil ik een sitecom wl-340 wireless router als accespoint gebruiken.
Ik heb een kabelmodem van ziggo.Hier hangt een bedraad Draytek Vigor 2130 router aan.Deze router krijgt via dhcp en ip van het kabelmodem.
Deze router is dus bedraad, en geen wireless.
Nu heb ik echter een laptop en blackberry zodat ik via Wi-Fi internet toegang wil hebben.

De draytek router heeft als ip 192.168.1.1 (dhcp staat aan 192.168.100 tot 192.168.1.200)
De sitecom router geef ik 192.168.1.254. Ook hier staat dhcp aan en wel 192.168.1.80 tot 192.168.1.82.
Aanmelden via WPA2 gaat ook allemaal goed. Maar hoe vertel ik nu aan de sitecom router dat hij naar de Draytek moet kijken.
Ik heb een LAN poort van de sitecom achter de Draytek hangen (lan poort van de Draytek dus).
De WAN poort van de Sitecom is normaal voor adsl/of kabel, maar wordt in mijn geval niet gebruikt omdat de draytek router dit al doet.

Ik heb geprobeerd en statische route in de sitecom in te geven die wijst nar 192.168.1.1. Maar dit werkt helaas niet. Ik kan de sitecom dan niet meer pingen.
Is deze sitecom eigenlijk wel geschikt om als Accespoint te dienen ?

Iemand enig idee ?

Op de Sitecom de functie DHCP server uitschakelen.
Dan maak je er simpelweg een switch van.
De utp kabel van je Draytek moet dan wel in een lan poort van je Sitecom geprikt worden.

Ok, dus als ik het goed begrijp. 1 van de 4 lan poorten van de sitecom hang ik direct aan 1 van de 4 lan poorten van de draytek.
Ik zorg dat alleen de dhcp ip adressen uitdeelt aan de pc's en wireless spul die er aan hangt.

Ga ik uitproberen....;)

edit: uurtje later::

Dat is inderdaad de truc. Het werkt nu !! Geweldig.. Ik zat gewoon veel te moeilijk te doen.
De sitecom router is nu gewoon een "doorgefluik". Een soort bridge als het ware. Ik krijg nu gewoon een ip adres van mijn router die aan het Ziggo kabelmodem hangt

Enorm bedankt...

Laatst bewerkt:
Briljant

Ik heb deze oplossing gebruikt voor mijn Sitecom WLR-4000.
Dit is vast niet zo bedoelt voor Sitecom, maar het werkt uitstekend.
Tnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan