Sitecom wl-517 router wie kan mij hierbij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo

ik heb een Sitecom wl-517 router en een chello internetverbinding. sinds ik een nieuw modem heb gekregen van chello werkt mijn router niet meer.
Wie heeft er veel geduld en kan mij uitleggen wat ik moet doen. (stap voor stap)
Ben maar een simpele huisvrouw die niet veel verstand heeft van zulke dingen

alvast kei bedankt Carina:o

Zie deze link voor de standaard info: http://www.chelloo.com/content/view/65/30
Maar deze r egel is het belangrijkst:

Waar je wel op moet letten is dat het MAC adres van de router staat geregistreerd bij chello. Zo'n MAC adres is een uniek nummer van een netwerk-device, bijvoorbeeld: 00:10:12:13:14:ff

Met deze link en wat hulp van de mensen van het forum gaat het echt wel lukken!

dank je wel

heb mijn mac adres opgevraag ( en ingevoerd), naar sitecom gebeld voor info en die sturen me door naar chello, en chello wil alleen het mac adres maar geven en niet verder helpen.

wie wil dat op deze site wel mij lukt het niet.

gr Carina

Als je de computer rechtstreeks in de modem stopt, heb je dan wel internet? Zo niet, dan moet misschien je nieuwe modem nog geregistreerd worden bij chello. Heb je dan wel internet, dan moet je de instellingen van je router even nalopen en in het configuratiescherm van je router in ieder geval "clone mac-adres" uitvoeren.
Ik heb zelf geen chello, maar misschien dat de experts er anders over denken?

heb wel internet op de hoofd pc

maar als ik de kabel van de hoofdpc in de router stop en een losse kabel in de router en het modem ( de antenne iut de muur zit gewoon in de modem) dan doet zowel de hoofd pc het niet en de laptop niet

gr carina

Begin bij het begin. Sluit eerst alleen de router aan op de hoofd pc, log in op de router en zet daar de instellingen goed (mac-adres, wel of geen DHCP enz.)
Dan pas router aansluiten op modem.

Misschien een stomme vraag

maar hoe sluit ik alleen de hoofdpc op de router aan?

Door alleen een kabel van de hoofd pc in de router (lan) te stoppen. Kabel van modem naar router eruit halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan