Sitecom WL114 verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Hallo, wie helpt?
Het lijkt niet mogelijk een draadloze verbinding tussen een Sitecom WL114 en m'n Laptop (met ingebouwde wireless "G") tot stand te brengen. De laptop "ziet" (net als Network Stumbler) het op dit moment bewust onbeveiligde netwerk, maar als ik probeer verbinding te maken dan lukt dat niet.
Het uitschakelen van de firewall helpt ook niet, ik heb al twee keer een nieuwe verbinding aangemaakt, waarvan één met een eenvoudige 16 Bits beveiliging en één zonder en steeds de PC en de router gereboot, maar de laptop wil maar niet verbinden.
De laptop draait op XP home met SP2 en Norton IS 2004 met gebruik van die firewall (XP firewall staat uit, de Sitecom firewall is niet actief) waar zelfs handmatig al het adres van de Sitecom router als toegestaan is ingevoerd. M'n systeem heeft het - in deze configuratie - nog niet eerder laten afweten... de huidige situatie ontstond na vervanging van een E-tech WLAN router die defect leek omdat ie met geen mogelijkheid meer verbinding kon maken met m'n desktop PC.
Maar uiteindelijk bleek dat aan de verbindingskabel te liggen.:o

Kun in de actieve mac adressen wel jouw laptop terug vinden in de router? En kun je wel lokaal verbinding krijgen, wat is de melding van XP over het netwerk als je verbinding probeert te maken?

Hallo Max, bedankt voor het meedenken.
Nee, ik kan geen actief mac adres via de router vinden, krijg ook geen antwoord op pingverzoeken op de laptop, kan daar ook geen IP adres vinden bij invoer van 127.0.0.1 en kan dat ook niet re-newen.
De laptop ziet voortdurend het onbeveiligde netwerk, de (ingebouwde) wireless kaart werkt - volgens apparaatbeheer - goed en zijn er geen onregelmatigheden te ontdekken... maar toch kan de laptop geen verbinding maken. Ook als ik de wireless kaart uitgeschakeld heb en weer opnieuw inschakel volgt er geen verbetering...

Wat bedoel je met "lokaal een verbinding krijgen"? Rechtstreek de UTP kabel op de netwerkkaart aansluiten soms? Nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat ik dan wel het web op vlieg.
En om je laatste vraag te beantwoorden: XP weet dus alleen te vertelllen dat het netwerk er is, klik je op "verbinding maken" dan houdt het venster dat opengaat (tijdens het zoeken) het ca. 30 seconden en sluit dan zonder commentaar

Als je in je verbindingen lijst de wireless lan selecteerd krijg je links alle details in het onderste paletje. Wat voor een IP staat daar, is er een DHCP actief op de router?

OPGELOST !!!

Max, het probleem is opgelost !
Vlak voordat ik jouw tweede reactie via de desktop binnenhaalde heb ik de router heelemaaaal gereset, niet alleen zoals eerder de naam van de verbinding vervangen, de wep beveiliging uit en aan gezet, de (oude) mac adressen verwijderd en de de zendkanalen veranderd, maar echt helemaal en alles gereset en op fabrieksinstellingen teruggezet.

En wat denk je, na het opnieuw instellen van een LAN verbinding voor de desktop (met angstig kloppend hart !!) ook maar gelijk weer een wireless gedefinieerd, en meteen ook maar een eenvoudige 64 bits sleutel ingevoerd (wat kon er nu nog verder misgaan?!) en op het "connect"knopje gedrukt...
Binnen 30 seconden weer beeld op de laptop. YES !

Ik ben dolblij, maar waarom het eerder niet lukte... geen idee maar volledig resetten is blijkbaar een goede oplossing in zo'n geval. Dàt ga ik onthouden en aan iedereen die me over een WLAN connectieprobleem spreekt vertellen.
MAX je bent een GENIE, bedankt voor het meedenken

Ik geloof dat je me iets teveel krediet toewijst hier maar dank daarvoor.

Het factory resetten is eigenlijk een stap die je idd altijd in je geheugen moet houden. Door verschillende oorzaken (moet eerlijk toegeven dat ik niet weet welke) is dat vaak de oplossing.

Ik kom regelmatig met dit soort problemen in aanmerking en ik kan dan ook niet meer tellen hoe vaak een factory reset de oplossing of een groot deel daarvan was.

Happy wirelessen Pavanos!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan