Sitecom WL183 aan een cisco epc3925 modem koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Frod

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje met een probleem aan het stoeien waar ik niet zelf uit kom.
Sinds kort heb ik een cisco epc3925 modem staan van de ziggo. Het liefst zou ik dit apparaat al het internetverkeer in ons huis af laten handelen.
Nu blijkt echter dat het wifi bereik van dit modem ronduit waardeloos is (2 kamers verder is het bereik al weg).
Ik ben in het bezit van een sitecom wl139 router welke ik als wireless accespoint wil laten dienen.
Er loopt nu een eth kabel van de lan poort op de cisco naar een lan port op de sitecom router. NAT, DHCP en Firewall zijn uitgeschakeld op de sitecom router. Als ik nu mijn laptop via een kabel op de sitecom aansluit krijg ik de volledige 40 mbps verbinding.
Nu komt echter het probleem, wanneer ik draadloos verbinding maak via dezelfde laptop met de sitecom, kom ik niet verder dan een verbindingssnelheid van maximaal 1,8 mbps.
Als ik draadloos verbind met het cisco modem haal ik ook gewoon 40 mbps.

Ik laat het modem liever niet op bridged mode zetten omdat ik deze ook graag als router gebruik. (scheelt kabels door het huis)
Heb ik een instelling over het hoofd gezien? Of is hier iets anders aan de hand?

Met vriendelijke groet

Ik heb de opstelling net even getest met wat meer apparaten.
Mijn macbook (met windows) geeft dus maar 1,8 mbps net zoals mijn ipad 2.
De asus zenbook van mijn vriendin haalt draadloos wel makkelijk de 40 mbps net zoals mijn desktop met usb netwerk adapter.
Zit er iets in de apple hardware wat mijn verbinding beknelt?

edit:
Iphone én android halen op het netwerk ook maar tussen de 1 en 2 mbps.
Kanaalswijzigingen helpen helaas ook niet.

Laatst bewerkt:
De snelheid onder osx is helaas hetzelfde als onder windows

Zou het aan de instellingen kunnen liggen of is een nieuwe router de oplossing?

je kunt proberen om de sitecom router te resetten, en als die dan nog niet goed werkt, dan kun je denk ik beter een nieuwe router kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan