sitecom wl312 wan werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonasvsl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Grappig, ik heb een omgekeerd probleem.

Ik had de sitecom aangeschaft, netjes geinstalleerd volgens de jip en janneke gebruiksaanwijzing. En het werkte soepel. Wan en Lan, geen probleem. Maar toen wilde ik vpn'en naar mijn werk. Dat werkte niet, dus heb ik de ethernet kabel eruit getrokken en die rechtstreeks in mijn computer gestopt.
En toen begon de ellende: na terugstoppen van de ethernetkabel in de router deed de Lan het wel nog, maar de Wan niet meer. Ik heb alles geprobeerd wat ik op internet kan vinden.
1. Restarten router, restarten modem, restarten computer in zo ongeveer alle mogelijke combinaties.
2. terug naar fabrieksinstellingen van de router (meerdere malen)
3. resetten in de router instellingen op 192.168.0.1 (router menu waar ik wel in kan)
3. alles uitzetten en van scratch beginnen. eerst de modem uitschakelen. dan de ethernetkabel van router naar modem inpluggen, dan de modem aanzetten, dan de router aanzetten, dan de LAN kabel erin.
maar niks werkt. enige positieve is dat de LAN het iig wel doet, maar de wireless is hopeloos.
Ik word er een beetje moe van, de installatie ging soepel, maar zoiets simpels als het erin en eruit halen van een ethernetkabel sloopt je WAN? Kortom ik begrijp er niks van. heeft iemand nog tips?

ik heb van jouw vraag een eigen vraag gemaakt.
Het "inbreken" in een ander zijn topic is niet toegestaan bij Helpmij.nl

[...]Kortom ik begrijp er niks van. heeft iemand nog tips?

Ik begrijp ook niets van je verhaal: Graag even duidelijk maken waar het hier nu over gaat:
1. De WAN-verbinding van de router (=toegang tot Internet), of
2. Het Wireless netwerk (=draadloze netwerk) dat het apparaat beschikbaar moet stellen aan diegenen die draadloos met het Internet verbonden willen worden.

Ik stel deze vragen alleen voor anderen die je mogelijk verder kunnen helpen, want ik heb geen ideeën voor je.

Tijs.

Volgens mij heeft hij gewoon de utp kabel van het modem in een verkeerde poort van de router gedaan Dus lan in plaats van wan poort

@puppie: excuses, ik dacht dat het wel kon omdat ook om een sitecom wl312 router ging.

@Tijs, sorry ik dacht dat WAN stond voor de toegang van de computer tot de laptop.
De internetverbinding werkt gewoon. Het gaat dus om de

<quote>2. Het Wireless netwerk (=draadloze netwerk) dat het apparaat beschikbaar moet stellen aan diegenen die draadloos met het Internet verbonden willen worden.</quote>

met wan en lan bedoelde ik de aansluitingen op de router. WAN in mijn verhaal is het wireless netwerk en LAN de kabelverbinding tussen computer en router.

@Palomino: nee, helaas dat heb ik niet (nav je opmerking nog even gecheckt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan