sitecom wl330 als range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieangelo

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
aan mijn modem heb ik een linksys wrt320n router
aan mijn computer een usb sitecom 300n x3
nou ik mijn bereik vergroten door daar een sitecom wl330 router tussen te plaatsen alls range extender
er zit al 1 bedraade computer en 3 draadloze op de linksys wrt320n angesloten
ik weet al hoe ik in de routers moet komen maar weet niet hoe ik de instellingen moet zetten om dit te laten werken (zonder dat de anderecomputers hier last van krijgen)
zou iemand mijn een lijstje kunnen sturen/maken zoals bv

ga in je linksys router naar beveiliging onder het kopje ....en en vul ... in

ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest
:thumb:bvd dieangelo:thumb:

Verbind eerst met de router de geëxtend moet worden

Klik op 'Start' (het Windows logo)
Klik op 'Configuratiescherm'
Klik op 'Netwerkstatus en -taken weergeven' of 'Netwerkcentrum'
Klik op Klik bij de netwerkverbinding op 'Status weergeven'
Klik op 'Details'

Noteer op de checklist bij Gateway de gateway welke u via bovenstaande heeft achterhaald.

Noteer op de SSID, dit is de naam van uw bestaande draadloze netwerk.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Sluit de extender op de computer aan met behulp van meegleverde netwerkkabel. We zullen nu op uw computer een vast ip adres zetten:

Sluit de extender op de computer aan met behulp van meegleverde netwerkkabel. We zullen nu op uw computer een vast ip adres zetten:

Klik op 'Start' (het Vista / Seven logo) -> Selecteer 'Configuratiescherm' in het menu -> klik vervolgens op 'Netwerkstatus en -taken weergeven' -> daarna klikt u links in de takenlijst op 'Netwerkverbindingen beheren'
Klik met de rechtermuisknop op de te gebruiken verbinding en kies 'Eigenschappen'

Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op 'Doorgaan'

Dubbelklik hier op Internet Protocol (TCP/IPv4).
U selecteert het volgende ip adres gebruiken en vul het volgende in:

IP adres: 192.168.0.2
Subnetmask : 255.255.255.0
2. Open uw Internet Browser :

In de adresbalk typt u http://192.168.0.234
Er zal nu een scherm verschijnen met het verzoek uw loginnaam en wachtwoord in te vullen, standaard zijn deze gebruikersnaam: admin wachtwoord : admin

U komt nu in de Systeem Status van uw Range Extender.
2 U heeft ervoor gekozen de wl-330 te gebruiken om het bereik van uw draadloze network te vergroten. Selecteer vanuit het menu van de router de Basic Settings, bij mode selecteerd u Universal Repeater

3 Bij ESSID vult u een naam in voor uw 2e draadloze network en noteer deze op de checklist (Let op deze naam moet anders zijn dan uw bestaande draadloze netwerk!)

5 Klik vervolgens op Site Survey, hiermee zoekt u naar uw bestaande draadloze netwerk. Druk op Refresh om het zoeken te starten, wanneer de repeater de netwerk lijst laat zien kun u aan de linkerkant uw netwerk selecteren uit de lijst vervolgens drukt u op Done en vervolgens Close.

Bij Root Ap ziet u nu de naam staan van uw 1e draadloze netwerk(zie SSID), druk op Apply en vervolgens Continue indien uw draadloze netwerk beveiligd is en vervolg met stap 6. Mocht uw netwerk onbeveiligd zijn, klik dan op Apply en ga verder bij stap 7.
6 Ga naar Advanced Settings en selecteer het tabblad Security (Let op! De WL-330 gebruikt exact dezelfde beveiliging als die op uw huidige netwerk ingesteld is. Voor meer informatie over de beveiliging op uw bestaande netwerk refereren wij u naar de handleiding van uw router).

Hier selecteert u het soort beveiliging waar u momenteel gebruik van maakt, en vult u de sleutel in van uw draadloze netwerk.
Klik op Apply en vervolgens nogmaals Apply om de repeater opnieuw te laten opstarten. Wacht enkele seconden en druk op OK.

7 Nu gaan we kijken of het ons gelukt is om de 2 netwerken met elkaar te laten verbinden, Druk op Home, u ziet nu de System Status pagina.
Bij de Wireless Repeater Interface Configuration of Draadloze repeater configuratie, kunt u de status van de repeater zien. Het kan soms 2 minuten duren voordat de Repeater volledig is verbonden met uw draadloze netwerk.

Staat hier :
- Connected dan is het u gelukt verbinding te maken. Ga door naar stap 8.
- Waiting for keys dan is een fout gemaakt bij de keuze van beveiliging. Ga terug naar stap 6.
- Scanning dan is het draadloze netwerk buiten bereik en kan er geen verbinding worden gemaakt. Ga terug naar stap 5.

8. Het is u gelukt verbinding te maken. Plaats nu de repeater op de locatie waar u deze wenst te plaatsen, en maak opnieuw verbinding met uw draadloze netwerk LET OP u verbindt nu met de netwerk naam die u onder ESSID heeft genoteerd.
Draadloos verbinding maken gaat als volgt :

----in geval van de sitecom wireless utility-----

1. Dubbelklik op het pictogram van de Wireless LAN Utility
(de blauwe balkjes of het rode uitroepteken onderin de taakbalk.)
2. Ga naar Profile Settings, klik op uw profiel, en druk op Edit
3. Druk 2x op Next, en zet een vinkje bij Security bij Enabled
4. Zet 'authentication mode' op het soort encryptie dat u in de router heeft bepaald
5. Vul uw sleutel in in het vakje 'networkkey', en druk op 3x op Next.
6. Druk op Finish, en op Connect

----in geval van de windows configuratie utility----

1. Klik met de rechtermuisknop op het icoontje van de draadloze verbinding, onderin uw taakbalk
2. Kies voor de optie 'Beschikbare draadloze netwerken'
3. Verbreek de verbinding, en maak opnieuw verbinding met het netwerk.
4. Vul bij 'Netwerksleutel' uw beveiligings in
5. Herhaal deze code

Als u deze stappen volgt, dan heeft u een beveiligde draadloze verbinding.

9 Nu alles klaar is kunnen wij het IP adres weer op automatisch zetten:

Klik op 'Start' (het Vista / Seven logo) -> Selecteer 'Configuratiescherm' in het menu -> klik vervolgens op 'Netwerkstatus en -taken weergeven' -> daarna klikt u links in de takenlijst op 'Netwerkverbindingen beheren'
Klik met de rechtermuisknop op de te gebruiken verbinding en kies 'Eigenschappen'

Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op 'Doorgaan'

Dubbelklik hier op Internet Protocol (TCP/IPv4).

Selecteer hier Automatisch een IP adres laten toekennen en Automatisch een DNS laten toekennen.

Druk nu op OK en sluit de overige schermen af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan