sitecom wl345 betere vervanger pci?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hallo allemaal, ik heb hier een sitecom wl351 staan. Er zit stanaard een usb adapter bij namelijk de sitecom wl 345 maar ik vind dat daar een erg slecht bereik mee is.

De router staat op nog geen 10 meter afstand met 1 muur er tussen en ik krijg dan net krap 2 streep ontvangt en dat voor een Nrouter:confused:

Nu is mijn vraag hoe krijg ik de ontvangst nu beter? Zelf zat ik te denken aan een pci kaart met anttenes er op, is dat een optie en ga dat ook werken? zoja welke kan ik dan het beste nemen voor een redelijke prijs die wel mooi stabiel is en goede ontvangst heeft?

Wie weet raad?

Alvast bedankt groetjes Mike:thumb:

Hoi mike, ik heb een tijdje geleden voor iemand een andere router gekocht van Linksys. Speciaal juist omdat hij een beter bereik had. Met jouw sitecom ga je dat echt niet beter krijgen.

Info linksys: http://home.cisco.com/en-us/wireless/linksys/

Wat je ook kunt doen is even kijken op marktplaats. Daar even zoeken naar de linksys wrt54g. Deze kun je voorzien van nieuwe firmware. Er zijn "handige mensen" die met deze nieuwe firmware het bereik tot wel 300 meter opgevoerd hebben. Let wel op: dat mag officieel wel niet, maar je mag ook niet vloeken. :thumb:

Hoi,

Niet beter krijgen?? De laptop een asus kan ik door het hele huis lopen met 4 strepen ontvangst zonder probleem:o ook op de kamer waar de andere pc staat met de usb adapter.. dus lijkt me eigen sterk dat ik hem met een andere kaart niet beter krijg. Een N router moet toch wel door het gehele huis kunnen neem ik aan?

Het is een nieuwe router wat er tussen hangt en heb met een mede werker van upc over gehad en rade mij deze router aan dus ook gedaan.

Groetjes Mike:thumb:

@ zaagmans:

Alleen jammer dat de LinkSys WRT54G geen N router is, dus dat schiet niet op...

Wel b.v. een LinkSys WRT160N

Hoi allebij,

ik geef jullie wel gelijk, een pci vervanger werkt inderdaad niet, en kan zelfs slechter uitpakken.

Waarschijnlijk komt het door de electrische deuren in huis wat het signaal drukt.

Ik heb hem nu op verschillende kanalen getest en bij 1 heb ik het sterkste signaal.

Ik heb de router verplaatst en de usb adapter verlengt met een kabel dat er meer gericht kan worden.

De boel werkt nu naar behoren gelukkig.

Bedankt voor jullie hulp, de volgende keer ga ik toch voor de linksys denk ik:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan