Sitecom WL352 USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

west1963

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Heb gisteren een nieuwe usb stick WL352 2n aangeschaft, het probleem is alleen hij laat zelf geen ip adres zien. Maar ziet wel mijn Sitecom router WL351 3n en meerdere netwerken, maar kan geen verbinding maken, het netwerk pictogram wat groen hoort te zijn blijft ook rood.
Als ik op ip vernieuwen klik dan zoekt ie even en is alles weer 00
Moet ik misschien DHCP op handmatig zetten? en zo ja hoe dan?:shocked:
Ben volkomen leek op draadloos gebied, hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, bij voorbaat bedankt

Waarom kan hij geen verbinding maken? kan je er niet op klikken? Wat is je besturingssysteem?

Ik gebruik hem op XP (laptop)is de bedoeling, heb hem ook geprobeerd op de Windows7 desktop, hetzelfde probleem, ook de OPS werkt niet, hij zoekt wel, maar kan geen verbinding maken, maar hij ziet de router wel voor 100%, heb al van alles geprobeerd, ook alles verwijderen en opnieuw installeren, maar helpt allemaal niets.
Als ik op het rode bijbehorende pictogram klik voor de configuratie, kan ik ook niets invullen, of moet ik hier of daar vinkjes weghalen of zetten?
Ben er vanaf gistermiddag mee bezig, ook gegoogled, kwam zo bij deze site terecht, hoop dat iemand wat er aan de hand is

PS. Laptop en desktop zijn allebei van Acer

Laatst bewerkt:
@west1963,

Is je netwerk verbinding een beveiligde netwerkverbinding? Zo ja, dan moet je in je router de mac adres van je usb stick invoeren om toegang te verlenen.

Bedankt voor de tip, en ja ik gebruik de WPA2 instelling, woon in flatgebouw 1e verdieping en om mij heen zijn er tal van draadloze netwerken.
Maar nu is de vraag hoe doe ik dat het mac adres in de router invoeren, ben volkomen leek op dit gebied, heb daarvoor juist het merk Sitecom aangeschaft vanwege gebruiksvriendelijkheid de rest is bekabeld en werkt gewoon goed, wil alleen de laptop graag draadloos, vandaar dat ik de WL352 stick aangeschaft had.

Heb ook ipconfig/release en daarna ipconfig/renew gedaan kreeg de melding in dos venster dat het medium niet gekoppeld kon worden, hij stond wel aan en knipperde maar nog geen contact

Maar ben zo wel achter het MAC-adres van de stick gekomen, daarna toegevoegd in de router en eindelijk contact

Laatst bewerkt:
Nou gelukkig is het je gelukt!!!!
Even een zetje in je rug gekregen en de rest heb je zelf al opgelost.... Daar houden we nou van, iemand die zelf eerst alles wil ondervinden en zo leer je er het meeste van.
Veel plezier met je verbinding...

Groeten NickLatu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan