Sitecom WLR-2100 v1

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Goededag,

Nou is dit probleem al een hele lange tijd, maar ik wist niet zeker of dit door het fout instellen ervan zijn (mijn fout dus) of een hardwarematige fout. Nu begin ik toch steeds meer te denken aan een hardwarematige fout. Ik wil deze als accespoint gebruiken, want ik heb al een bestaande router. Nu heb ik dus tussen de bestaande router een kabel leggen die in een gele aansluiting achterin gaat. De AP heb ik een vast ip gegeven wat buiten de DHCP server van de router valt. Ook heb ik in de AP de dhcp server uitstaan, evenals firewall en NAT.

Nou is het probleem als volgt.
Een apparaat krijgt een ip adres toegediend, heeft internet. Dit gaat soms voor langere tijd goed, soms na 1x reconecten al niet meer. De ene keer word er helemaal geen ip adres gegeven, de andere keer wel maar heeft het apparaat geen internet. Dit is heel wisselend. Het bereik is zeer goed, ook de kanalen van het wifi zijn vrij.
In sommige gevallen is het zo dat de laptop gewoon goede internet verbinding heeft, maar na een restart geen internet kan krijgen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Is deze router echt defect of zit het in de instellingen? Het probleem zit hem op meerdere apparaten (windows computer, android telefoon).

Groetjes,

Janco Kock.

1 suggestie:
a. Koppel de Sitecom los van de router
b. Reset de Sitecom naar fabriekswaarden
c. Sluit een pc bedraad aan aan de Sitecom (een van de 4 gele aansluitingen) en log op de Sitecom in om de instellingen aan te passen.
d. Zet de DHCP server functionaliteit uit op de Sitecom.
e. Als er ergens RIP routing aan of uit te zetten is, zet die uit.
g. Stel de gewenste Wifi instellingen in.
f. Zet het ip-adres op wat je eerder al bedacht had (dus buiten de DHCP reeks van de router). Meld trouwens in je volgende posting welk ip-adres dat is.
Verander verder niets
Zet de Sitecom uit, verbind een van de 4 LAN poorten met een LAN poort van je router, zet de Sitecom weer aan en wacht totdat de Sitecom helemaal is opgestart. Verbind pas daarna (bedraad en draadloos) weer apparaten met de Sitecom en kijk of je probleem is opgelost.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord,

Dit heb ik helaas al een paar keer gedaan. Ook met NAT en firewall ingeschakeld. Ik kan niks van RIP-routing vinden. Het ip adress staat op 192.168.1.7. De dhcp-server van de router staat ingesteld op 192.168.1.10 tot 192.168.1.128.
Om nog een voorbeeld te noemen, gister avond om 23:00 was het onmogelijk te verbinden met de sitecom, kreeg telkens geen ip adress toegediend (ik denk zo ongeveer heel de avond). Nu werd ik vanochtend wakker en toen had ik opeens wel verbinding en die doet het nu ook nogsteeds. Het is echt heel wisselend. Soms kan de laptop geen verbinding maken en mijn mobiel wel. Ik snap er echt helemaal niks meer van, terwijl de instellingen volgensmij wel goed staan?

a. Ik neem aan dat je aan het WAN/Internet gedeelte van de Sitecom niets hebt veranderd (dus op DHCP/automatisch toewijzen hebt laten staan) en dus dat je uitsluitend het LAN ip-adres van de Sitecom hebt veranderd naar 192.168.1.7?
b. Indien a. klopt:
- De kabel tussen de hoofdrouter en de Sitecom is een gekochte kabel, dus in orde?
- De Sitecom is niet overbelast vanwege allerlei downloads etc.?
c. Indien a. en b. in orde dan heb ik zo snel geen verklaring, behalve dat het apparaat defect zou zijn. :(

Tijs.

Ik denk dat er nog een aantal uiduidelijkheden zijn.

Ik heb al een bestaande router, en ik gebruik de sitecom alleen als AP. Dus ik gebruik de WAN aansluiting niet (de blauwe) maar de gele aansluiting. Ik heb de DHCP uit staan. Dit omdat ik de dhcp server van mijn huidige router als enigste in dit netwerk gebruik. Ik heb dus naast het lan ip-adress veranderen ook de dhcp uitgezet.
Ik heb de kabel helemaal nog niet gecontroleerd, deze kabel zat bij de router. Ik ga vanavond testen of het hier misschien in zit. De sitecom lijkt mij niet overbelast te kunnen zijn, ik heb er alleen een paar websites mee bezocht en berichten verzonden.

//edit

Nu ik dus net op me mobiel kijk staat er dat ik verbonden ben met de sitecom, maar dat mijn internetverbinding onstabiel is. Het bereik is super, zit er 2 meter van vandaan. Ik heb op dit moment geen internet, wel staat er dan ik een ip heb. Na het uit en aan zetten van de wifi op mijn mobiel is dit proces precies hetzelfde, wel verbinding geen internet.

Er was niets onduidelijk, want wat jij gedaan hebt heb ik al 10tallen keren laten doen hier op het forum.
Als a. gewoon klopt en de kabel in orde blijkt, dan blijft wat mij betreft over dat de Sitecom 'kapot' is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan