Sitecom WLR-6100 router achter Ziggo Cisco EPC3928AD modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

repjas

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Beste lezers,

Ik probeer mijn Sitecom X6 router achter de Ziggo Cisco modem/router aan te sluiten voor een beter bereik en de hoeveelheid appartaten in het netwerk.

Via een netwerkkabel haal ik op mijn laptop keurig de beloofde 90 mbit/s. Sluit ik de Sitecom router echter aan wordt dit maar rond de 40 mbit/s en erg instabiel (golven in snelheid). Wifi is nog slechter en niet mee te werken.

Ziggo klantenservice geeft aan dat er een probleem wordt gedetecteerd als er een netwerkkabel wordt aangesloten op de Cisco modem (bij zowel de sitecom router als een laptop). Dan zou je denken aan een probleem met de kabel, maar die geeft wel de maximale snelheid van 90 mbit/s door.

Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

M.v.g,
Jasper

Hoe had je het modem en router dan ingesteld?
Het modem als bridge laten werken met de radio uit?( zo is het hier en een prima wifi met een Belkin dual-band router).

Nee de routerfunctie van de Cisco staat nog aan. Ik heb dit wel voorgesteld aan de klantenservice, maar deze vertelde mij dat dat niet de oplossing zou zijn...

Is dit wel het geval?

Jazeker, dit gaat hoogstwaarschijnlijk de oplossing zijn. Je hebt nu 2 conflicterende DHCP servers achter elkaar.

Je hebt 2 opties:
- modemrouter in bridgemodus laten zetten (belletje naar ziggo doen) en de sitecom gewoon als router instellen
- modemrouter zo laten en de sitecom als acces point/switch instellen.

Ik heb nu de volgende 2 acties ondernomen:

- Netwerkkabel vervangen (probleemmelding volgens Ziggo is weg, maar geen daadwerkelijk verschil in snelheid zowel via Cisco als via Sitecom, dus dit lijkt me een onzinverhaal)

- Cisco routerfunctie uit laten schakelen. Dit heeft geen effect gehad op de prestaties van de Sitecom, die zijn nog steeds even slecht.

Ik kan proberen om de Sitecom als acces point in te stellen, maar heb nu ernstige twijfels of dit dan wel gaat werken. Hoe kan ik dit het beste doen?

M.v.g,
Jasper

Ook de Sitecom als access point instellen geeft geen betere prestaties.

Nog meer dat ik kan proberen?

Weinig eigenlijk.

De wifi is met de Cisco alleen hetzelfde als met alleen de Sitecom?

Beste Lezers,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij de helpdesk van Ziggo weten ze niet waarin het probleem zit. Zij geven simpelweg aan om dan maar contact op te nemen met Sitecom.

Ik ben al klant bij Ziggo (voorheen Multikabel) vanaf september 2004. Nooit enig probleem gehad met de kabelmodems tot nu toe. Mijn oude kabelmodem, een Cisco EPC3212 (zonder WiFi), functioneerde prefect, totdat de adapter het begaf. Klantenservice gebeld. Ik kon een nieuwe adapter ophalen bij Scheer & Foppen en er zou ook een nieuw modem worden opgestuurd. Na ontvangst van het nieuwe modem deze geïnstalleerd en vanaf dat moment is mijn hele netwerk achter het modem nauwelijks nog te gebruiken.

Het stappenplan van Ziggo heeft geen resultaat gegeven. Ook het uitzetten van de DHCP in het kabelmodem heeft niets opgeleverd.

Ziggo maakt ook gebruik van een Ubee kabelmodem, de klantenservice zegt dat die gelijk is aan die van Cisco. Ik weet niet of dat ook het geval is, of dat er een klein verschil tussen de twee kabelmodems in zit waardoor alles wel goed werkt.

Net als wat "Repjas" Jasper, als er iemand is die weet hoe je dit probleem kan oplossen horen wij dit graag.

Met vriendelijke groeten,

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan