Sitecom WLR4000 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjeraar

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2013
Mijn Sitecom WLR4000 verliest telkens de verbinding met de diverse apparaten die eraan gekoppeld zijn.:confused:

Ik heb een log meegestuurd en hoop dat iemand aan de hand hiervan kan vertellen wat er aan de hand kan zijn en nog beter hoe dit probleem op te lossen valt.:rolleyes:

Bijlagen

Aan het log is niets vreemds te zien. Alleen dat ie detecteert dat er nieuwe firmware is. Daar na is er een flinke downtime van 10 minuten voordat de router begint te werken met clients. Anders dan dit is er niet iets wat direct uit de toon valt.

Aan het log is niets vreemds te zien. Alleen dat ie detecteert dat er nieuwe firmware is. Daar na is er een flinke downtime van 10 minuten voordat de router begint te werken met clients. Anders dan dit is er niet iets wat direct uit de toon valt.

Wat heeft die downtime voor gevolgen? En moet of kan ik hier wat aan doen?
Ik begrijp gewoon niet waarom er een soort van freeze (pauze) ontstaat en mijn printer de verbinding verliest

Ik zou eens inloggen op de WL en bij de opties kijken of je die firmware update door kunt voeren. Als dat niet helpt een factory reset doen en opnieuw instellen. Mogelijk komt er een setting niet goed mee. Of het log langer laten lopen totdat je de verbinding verliest.

Zo een paar zaken:
a. Zet de lease-tijd van DHCP eens op (minstens) 1 dag?
b. Die firmware update zou kunnen helpen. Kijk daar ook even naar..
c. Mogelijk is er (veel) kanaalnummer-overlap met andere netwerken in de buurt. Zoek een weinig/niet gebruikt kanaalnummer met (bijv.) inSSIDer en stel dat in op de router.
d. (Gedeeltelijk in aansluiting op c.): Als het kanaalnummer op "Auto" staat gaat het vaak mis, is mijn ervaring. Stel dus altijd een vast kanaalnummer in.
e. Routers kunnen "over hun n*k gaan" van teveel verbindingen/belasting tegelijk. Vooral torrent-downloads. Vraag je dus ook even af hoe de verbinding(en) worden gebruikt.

Tijs.

Wellicht kun je hier mee uit de voeten komen. Is het niet iets om TCP/IPv4 in te stellen. En automatisch te laten detecteren. Klikje Nederlandse handleiding als je die niet hebt. Klikje Kanaal nummer eventueel veranderen. Updates zou automatisch moeten gaan

Laatst bewerkt:
Wellicht kun je hier mee uit de voeten komen. Is het niet iets om TCP/IPv4 in te stellen. En automatisch te laten detecteren. Klikje Nederlandse handleiding als je die niet hebt. Klikje Kanaal nummer eventueel veranderen. Updates zou automatisch moeten gaan

De updates gaan inderdaad automatisch maar had ik op aangeven van Sitecom weer gedowngraded.

Zo een paar zaken:
a. Zet de lease-tijd van DHCP eens op (minstens) 1 dag?
b. Die firmware update zou kunnen helpen. Kijk daar ook even naar..
c. Mogelijk is er (veel) kanaalnummer-overlap met andere netwerken in de buurt. Zoek een weinig/niet gebruikt kanaalnummer met (bijv.) inSSIDer en stel dat in op de router.
d. (Gedeeltelijk in aansluiting op c.): Als het kanaalnummer op "Auto" staat gaat het vaak mis, is mijn ervaring. Stel dus altijd een vast kanaalnummer in.
e. Routers kunnen "over hun n*k gaan" van teveel verbindingen/belasting tegelijk. Vooral torrent-downloads. Vraag je dus ook even af hoe de verbinding(en) worden gebruikt.

Tijs.

De lease tijd staat op "Forever"
De upgrade verlopen automatisch maar heb ik op aangegeven van Sitecom weer moeten downgraden, zonder resultaat overigens.
InSSDer laten lopen en hiervan een printscreen van bijgevoegd, zou in mijn geval kanaal 4 kunnen worden?
Het kanaalnummer staat vast ingesteld
Ik doe niets met Torrents

Bijlagen

• inSSIDer.jpg
    inSSIDer.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 100
Kanaalnummers 3,4 of 9 zou je kunnen uitproberen (als ik het zo snel bekijk op je schermafdruk).

Als ik ervan uit mag gaan dat dat technisch mankement bij de WLR4000 ligt, dan garantie claimen (ik neem aan dat jouw probleem niet bij alle WLR4000's voorkomt).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan