Sitecom xDSL/Cable Router (Retail, DC-202, 4 poorts)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DerClown

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Oke,

Situatie:

@home Modem
->
Router
-> Windows XP (beneden) Hoofdpc
-> Windows 98 (beneden) 2e pc
-> Windows XP (boven) 3e pc (de mijne)

Ik heb de Sitecom xDSL/Cable Router (Retail, DC-202, 4 poorts) gekocht omdat onze vorige router de internet verbinding heeeel erg vertraagd.

Ik zit daarom tijdelijk nu weer ff op de oude router (E-tech)
Maar ik zou graag die sitecom installeren. Alleen dat wil niet echt lukken:(

Ik heb precies de stappen gevolgt uit het boekje. En ik ben geen leek wat betreft routers e.d. Alleen ik kom er nu toch echt even niet uit.

Dit zijn de stappen die ik heb gevolgt.

-> Alle PC's + modem uit.
-> Alle lan kabels in de router gedaan + de WAN
-> Kabelmodem aangedaan
-> Router op het net aangesloten.

-> TCP/IP Protocol geinstalleerd (gereset eigenlijk)
-> Wizzard op 192.168.123.254 gedaan (volgens de beschrijving)
-> Toen dat niet werkte heb ik geprobeerd het ip te vernieuwen doormiddel van ipconfig /renew in command.

En nu ben ik zo'n beetje door alel mogelijkeheden die ik ken.
Ik heb overigens wel verbinding met de router omdat ik dus op dat IP kan komen. En er staat onderin het systeemvak:
SNELLE LANVERBINDING
VERBONDEN
SNELHEID: 100 Mps

Ik hoop dat 1 van jullie mij kanhelpen. Heeft u nog meer informatie nodig. Vraag het gerust!

NORTON INTERNET SECURITY 2005

Gebruik ik op 2 van de computers (de XP's!) ff ter informatie:P

Ik kan het niet uit je verhaal halen maar heb je het nummer (cc of cp of ??) wel ingevoerd in je router?

nou,

In die wizzard meot je je provider aanklinken.
En niet bij alle providers moest je een user en pw invullen. en bij mijne hoefde dat dus niet....

Kan ik ut handmatig ergens doen?