Sitecom xDSL/Cable Router (Retail, DC-202, 4 poorts)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DerClown

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Oke,

Situatie:

@home Modem
->
Router
-> Windows XP (beneden) Hoofdpc
-> Windows 98 (beneden) 2e pc
-> Windows XP (boven) 3e pc (de mijne)

Ik heb de Sitecom xDSL/Cable Router (Retail, DC-202, 4 poorts) gekocht omdat onze vorige router de internet verbinding heeeel erg vertraagd.

Ik zit daarom tijdelijk nu weer ff op de oude router (E-tech)
Maar ik zou graag die sitecom installeren. Alleen dat wil niet echt lukken:(

Ik heb precies de stappen gevolgt uit het boekje. En ik ben geen leek wat betreft routers e.d. Alleen ik kom er nu toch echt even niet uit.

Dit zijn de stappen die ik heb gevolgt.

-> Alle PC's + modem uit.
-> Alle lan kabels in de router gedaan + de WAN
-> Kabelmodem aangedaan
-> Router op het net aangesloten.

-> TCP/IP Protocol geinstalleerd (gereset eigenlijk)
-> Wizzard op 192.168.123.254 gedaan (volgens de beschrijving)
-> Toen dat niet werkte heb ik geprobeerd het ip te vernieuwen doormiddel van ipconfig /renew in command.

En nu ben ik zo'n beetje door alel mogelijkeheden die ik ken.
Ik heb overigens wel verbinding met de router omdat ik dus op dat IP kan komen. En er staat onderin het systeemvak:
SNELLE LANVERBINDING
VERBONDEN
SNELHEID: 100 Mps

Ik hoop dat 1 van jullie mij kanhelpen. Heeft u nog meer informatie nodig. Vraag het gerust!

NORTON INTERNET SECURITY 2005

Gebruik ik op 2 van de computers (de XP's!) ff ter informatie:P

Ik kan het niet uit je verhaal halen maar heb je het nummer (cc of cp of ??) wel ingevoerd in je router?

nou,

In die wizzard meot je je provider aanklinken.
En niet bij alle providers moest je een user en pw invullen. en bij mijne hoefde dat dus niet....

Kan ik ut handmatig ergens doen?

Een inlognaam en wachtwoord is ook helemaal niet nodig. Je hebt een pcnaam (nummer) gekregen van @home en die moet je invoeren. Waar jij dat in je router moet doen dat weet ik niet aangezien ik je configscherm van je router niet ken.

sitecom router

Hallo,

Ik weet niet of je er al uit bent, ik zelf heb ook een Sitecom router en had in het begin ook problemen met het tot stand brengen van de verbindingen, heb in elk geval op alle PC op de zelfde wijze via de router geinstalleerd.
Kijk bij het router scherm op basisinstellingen of het vakje PPPoE is aangevinkt, dit was in elk geval bij mij het probleem , niet de wanverbinding PPTP.

groet,

ge.ve

Ik heb de mijne (ook een Sitecom dus....) ook vandaag gekocht bij Mediamarkt. In de doos laten en weer terugbrengen??

sitecom router

Hallo gkesler,

Het installeren van een Sitecom router lukt wel als je de gebruiksaanwijzing maar precies volgt.
Als je de router draadloos wil gebruiken dienen je PC's voorzien te zijn van een Accespoint, ik zelf heb op de PC's een Wireless Network USD Adapter geplaatst, bij bekabeling kan je gebruik maken van je eventuele ethernet kaart.
De wanverbinding moet, zover als ik weet bij een kabelmodem PPPoE zijn en bij ADSL PPTP, je provider kan je hierover informeren.
Een probleem bij een aantal Sitecom routers is dat deze een verkeerde antenne hebben waardoor de snelheid (mbps) op de wat verderaf geplaatste PC snel terug loopt en onwerkbaar wordt.
Bij Sitecom is dit probleem bekend, op hun website kan je de serienummers vinden die een verkeerde antenne hebben en kan je via een e-mailtje een goede toegestuurd krijgen.

Ik heb een Sitecom met kabelverbinding omdat ik nog gewoon met kabels werkt. Misschien maakt het dit wat gemakkelijker?

sitecom router

Zover ik weet werkt de router met kabels inderdaad makkelijker

Is het probleem al opgelost??
Kan je in je router komen met explorer?,dus kan je de configuratie veranderen?
Is het probleem dat je het internet niet op kan?

Inmiddels heb ik mijn Sitecom met kabels geinstalleerd en het werkt vlekkeloos. Ik heb bij de FAQ gezien dat programma's als Norton Internet Security als spelbreker kunnen fungeren zodat er geen verbinding gemaakt kan worden. De Sitecom heeft nl. ook een hardwarematige firewall.

T:is al opgelost. Het lag aan de router, we hebben hem terug gestuurt en al een nieuwe ontvangen. Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan