sitecom zwakke verbinding en ww

• Onderwerp starter Onderwerp starter layo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

layo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Ik heb 2 dagen geleden een sitecom draadloze router 300 N wl 575 gekocht.
Ik heb de internetkabel direct van de modem in Lijn ingang van de router gestoken. De boel aangezet, software geïnstalleerd, dongle erin. maar. de software (sitecom wireless utility) vind hem wel, maar geeft aan dat er beperkte of geen verbindingsmogelijkheden zijn.

Ik heb ook IntelPROset/Wireless software op de laptop: die vind de sitecom ook, maar als ik daarmee met de router probeer te verbinden dan start hij het Wizard Wifi protect setup op en vraagt om een eigendomswachtwood voor het apparaat. het accepteert alleen nummers en Ik heb alle nummers geprobeerd die ik op het apparaat kan vinden, maar niets werkt.

Hoe krijg ik nou toch verbinding met dat ding?

Hoi,

Wat betreft die bekabelde verbinding:

De verbinding tussen kabelmodem en router moet via de aansluiting 'WAN' of 'INTERNET" op de router.
Vraag: welke internetprovider heb je en is dat via de (tv-)kabel of via ADSL?

Wat betreft die draadloze usb-stick: het kan zijn dat op je router standaard al beveiligingen zijn ingesteld voor draadloze toegang.
Het best is dit te controleren via de bekabelde pc-aansluiting.
Voor het 'hoe' vind je informatie in de handleiding bij de router.

Ik heb ADSL via Alice.

De kabel zit goed, maar hoe kan ik an via een bekabelde verbinding de router bekijken? want, bekabeld betekend dat ik direct op de modem werk zoals nu, maar dan staat er niets aangesloten op de router en kan ik dus ook niet op het ip adres van de router komen.

maak ik verbinding tussen modem en router dan lukt het dus niet meer om op internet te komen en kan ik dus ook niet op het ip adres komen...:shocked:

Ik heb ADSL via Alice.

De kabel zit goed, maar hoe kan ik an via een bekabelde verbinding de router bekijken? want, bekabeld betekend dat ik direct op de modem werk zoals nu, maar dan staat er niets aangesloten op de router en kan ik dus ook niet op het ip adres van de router komen.

maak ik verbinding tussen modem en router dan lukt het dus niet meer om op internet te komen en kan ik dus ook niet op het ip adres komen...:shocked:

Helaas ..... kijk maar op de site van Alice om te ontdekken dat het volgens hen niet kan wat jij wilt.
Volgens Alice (althans op hun site) zou de 'copperjet' ook al een router zijn (ze stellen immers dat daar een DHCP-server op zit die zélf ip-adressen uitdeelt) ..... en dat levert nogal problemen op met het vervolgens opnieuw aansluiten van een draadloze router.

Ik denk dat je het best contact op kunt nemen met de helpdesk van Alice ..... wellicht moet je in plaats van een router een Accesspoint aanschaffen (ofwel een draadloze switch) om het wél voor elkaar te krijgen.

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk, draadloos is niet mogelijk met Alice. had ik dus niet verwacht!
balen,. maar, ik kan dus wel een wireless accesspoint aansluiten. dat zegt me niks dus wat houd dat in?

Moet ik nu mijn router terugbrengen naar de winkel?

De verbinding tussen kabelmodem en router moet via de aansluiting 'WAN' of 'INTERNET" op de router.

Dat moet dus NIET. Twee routers achter elkaar zet je niet allebei op de wan/internet poort, want de sitecom hangt helemaal niet aan het internet maar aan ethernet.
Steek de kabel vanaf het modem maar eens in een Lan-poort van de sitecom. Zet alles uit en daarna eerst het modem aan dan de router en tenslotte de PC.
Om helemaal zeker te zijn kun je in je sitecom ook even DHCP uitzetten.

Je gebruikt je sitecom dan als veredelde accespoint.
Misschien kun je daarom beter gaan ruilen in de winkel, tenzij er geen prijsverschil inzit natuurlijk.

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk, draadloos is niet mogelijk met Alice. had ik dus niet verwacht!
balen,. maar, ik kan dus wel een wireless accesspoint aansluiten. dat zegt me niks dus wat houd dat in?

Moet ik nu mijn router terugbrengen naar de winkel?

Hoi,

Ok, 'Petje' gaat met je verder .... meld me af voor jou topic

Petje, jou oplossing werkt! Alles uitgezet en opnieuw opgestart en voila! Nu heb ik lekker snel internet op de laptop!
dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan