sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

debby27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
ik ben de installatie cd rom kwijt van mijn sitecom 2102 n300 ding en nu heb ik via de sitecom de driver gekregen maar nu loopt ie elke keer vast op sicos eap-fast
wat is dit en hoe kan ik dit oplossen?
sitecom houd de deur een beetje dicht met elke keer dezelfde drivers sturen wie kan mij helpen?

@K1pje: Kan aan mij liggen, maar ik krijg op die link een lege pagina en geen download etc.
Via deze link en dan het Download 'tabblad' en daar "Download driver" levert wel een download op.

@topic-starter: Als je die driver hebt gedownload én uitgepakt, dan vindt je in de submap WLA-2102v1001-driver-v10\Utility\RTWLANU_Driver weer submappen voor de diverse Windows-versies.
De driver kun je (dus) ook toevoegen via Apparaatbeheer -> Rechtsklik op het apparaat zonder driver -> Stuurprogramma installeren kiezen -> Aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de juiste submap voor jouw besturingssysteem. Dan lijkt het me niet dat ook de EAP protocollen worden (mee-)geïnstalleerd, dan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
sitexom

@ dnties.

Onwijs bedankt voor je antwoord maar ben een onwijse leek hier heen.
Na het downloaden ben ik je al kwijt en wat zijn submappen?
En hoe vind ik die protocollen voor dat allemaal?

Het klinkt raar maar heb er echt geen verstand van.

Ik hoop dat u me nog verder wilt helpen

Mvg

Debby

Ok, ik zal het makkelijk voor je maken:
a. Indien je de Sitecom drivers had uitgepakt, verwijder de map(pen) in je Downloads waar je ze had uitgepakt.
b. Download Sitecom_driver.zip
Pak die uit.
c. Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), rechtsklik op je wifi adapter (zal wel met een geel uitroepteken staan) en kies voor Stuurprogramma installeren.
d. Kies de onderste optie, dus dat de te installeren driver lokaal staat.
e. Blader naar je Downloads map en kies Openen. Laat het vinkje staan dat ook in submappen gezocht moet worden.
De driver die je bij b. had uitgepakt wordt dan automatisch gevonden en geïnstalleerd.

Succes,

Tijs.

stappen plan

Ik heb alle stappen gevolgd die jij mij had uitgelegd echt super bedankt daar voor maar bij het installeren bij de drivers gaat het mis.
Zodra ik die map zoek waarin die zip bestand staat heb gevonden en klik op driver installeren dan geeft ie aan er is geen beter versie voor dit apparaat en dat was het
Voor mij gevoel klink ik nu heel erg blond (ben ook) maar ik heb geen ballen verstand van computers en ben bang dat de enige optie is een nieuwe ding te kopen....

Kijk, het is dezelfde driver die Sitecom beschikbaar stelt. Het gedeelte over EAP installatie komt NA de installatie van de driver, dus het lijkt prima te kloppen dat er geen nieuwere driver gevonden is.

Nu de hamvraag: Staat die Sitecom gewoon onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer en zonder "pijltje naar beneden", "geel uitroepteken" erbij etc.?
Indien ja, dan zou de driver er al op moeten staan en zou je verbinding moeten kunnen maken. Let hier even bij op: Als ik het goed gezien heb wordt er (normaal gesproken) een "Verbindingen-hulpprogramma" bij geïnstalleerd. Gebruik die om verbinding te maken, als het "panfluitje" van "Er zijn draadloze verbindingen beschikbaar" niet links van de klok (rechtsonder in je scherm) staat of de andere "Windows manieren" om een wifi verbinding te maken niet toegankelijk zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan